Verbau

Turkish translation: iksa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verbau
Turkish translation:iksa
Entered by: Leyal

15:04 Jul 19, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Verbau
Linearverbau, Magnumverbau, Leichtverbau, Mediumverbau gibi çeşitleri var. Kazılarda oluşan toprak duvarı desteklemek için kullanılan sistemler. Türkçe tam karşılığı nedir?
(r) Duran, MBA
iksa
Explanation:
tam karşılığı yukarıda yazılı (bkz. odevsitesi), beğenmezseniz
istinat duvarı örmek, set çekmek, örüp kapamak, duvar vs.örmek, dayanak yapmak, mesnet, istinat duvarı çekme, duvar örme) vb. terimlerden irini seçersiniz.



--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2007-07-19 19:47:00 GMT)
--------------------------------------------------

örnek: Linearverbau = boylamasına iksa
Selected response from:

turtrans
Germany
Grading comment
Evet doğru cevap bu, dün ben de bulmuştum, teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2iksa
turtrans
5payanda
Kalyoncu
3 -1Perde duvar
Kcda


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
payanda


Explanation:
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&cr=countryTR&sa=X&oi=s...

Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Perde duvar


Explanation:
İngilizce Shear wall'dan uyarladım.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-07-19 19:27:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...





Kcda
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kalyoncu: Sher wall = Scheibenwand
12 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
iksa


Explanation:
tam karşılığı yukarıda yazılı (bkz. odevsitesi), beğenmezseniz
istinat duvarı örmek, set çekmek, örüp kapamak, duvar vs.örmek, dayanak yapmak, mesnet, istinat duvarı çekme, duvar örme) vb. terimlerden irini seçersiniz.



--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2007-07-19 19:47:00 GMT)
--------------------------------------------------

örnek: Linearverbau = boylamasına iksa

Example sentence(s):
  • set çekmek, örüp kapamak,

    Reference: http://www.bayindirlik.gov.tr/turkce/birimbaslik.php
    Reference: http://www.odevsitesi.com/odevler/a17072005/123979-tahkim-is...
turtrans
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Evet doğru cevap bu, dün ben de bulmuştum, teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde
9 hrs
  -> merci.

agree  SwornTransla (X)
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search