Brüstung

Turkish translation: Parapet duvar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Brüstung
Turkish translation:Parapet duvar
Entered by: Nezihe Başer

18:24 Feb 2, 2014
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Brüstung
Bir binanın ısıtma sistemine dair bir paragrafta şu geçiyor:

Zur Verstärkung der Heizleistung werden an den Brüstungen Nor-Ost und Nord-West zwei zusätzliche Heizrohre aus Gewinderohren installiert.

Şimdiden teşekkürler!
Nezihe Başer
Turkey
Parapet duvar
Explanation:
Brüstung
starkes Geländer oder Mauer in Brusthöhe (zum Schutz gegen Absturz) Geländer
http://stonito.com/DE/BRUSTUNG
Yani, "Brüstung" bir korkuluk da olabilir bir duvar da.

Örnek:
Brüstung mit Kabelkanal
http://www.flickr.com/photos/alphabeta/529325614/

Parapet duvar
http://www.iskenderun.bel.tr/index.php?option=com_content&vi...
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
Teşekkürler!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5merdiven korkuluğu/parmaklığı
Salih Ay (X)
5Parapet duvar
Kalyoncu
5parapet
Dagdelen
4pencere alt duvarı
Haluk Erkan


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
parapet


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2014-02-02 19:13:12 GMT)
--------------------------------------------------

Brüstung:
http://de.wikipedia.org/wiki/Brüstung

Parapet:
1. Çatı, köprü, balkon, vb yapıların çevresinde korkuluk olarak yapılan alçak duvar 2. Evin duvarlarının çatının üstüne çıkan kısmı. parapet duvarının, önü, arkası ve üstü açık hava tesirlerine maruz olduğundan, diğer duvarlara nazaran daha detaylı ve dikkatli yapılması gerekir. 3. Çatı , teras veya balkonlardaki korkuluk duvarları.

http://www.serki.com/index.php?bolumsec=terimler&id=orotra

https://www.google.com.tr/search?q="parapet"&lr=lang_tr&clie...

Dagdelen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Parapet duvar


Explanation:
Brüstung
starkes Geländer oder Mauer in Brusthöhe (zum Schutz gegen Absturz) Geländer
http://stonito.com/DE/BRUSTUNG
Yani, "Brüstung" bir korkuluk da olabilir bir duvar da.

Örnek:
Brüstung mit Kabelkanal
http://www.flickr.com/photos/alphabeta/529325614/

Parapet duvar
http://www.iskenderun.bel.tr/index.php?option=com_content&vi...


Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Teşekkürler!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pencere alt duvarı


Explanation:
Bağlamdaki anlamı pencereyle zemin arasındaki duvardır. Çünkü genellikle dış cephelerde veya (iç) merdivenliklerde bulunan ne korkulukların ne de parapetin kenarlarına ilaveten kalorifer boruları döşenir.

Kısa olarak pencereli duvarlar da diyebilersiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage11 Stunden (2014-02-05 06:02:18 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.duden.de/rechtschreibung/Fensterbruestung
Brüstung: unterhalb eines Fensters liegender Teil einer Wand; Kurzform: Brüstung (2)

Haluk Erkan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
merdiven korkuluğu/parmaklığı


Explanation:
Zur Verstärkung der Heizleistung werden an den Brüstungen Nord-Ost und Nord-West zwei zusätzliche Heizrohre aus Gewinderohren installiert.= Isıtma performansını artırmak amacıyla, kuzey-doğu ve kuzey-batı taraflarındaki merdiven korkuluklarına, fazladan iki adet (daha) vida dişli tip kalorifer borusu döşenecektir/takılacaktır.
http://dict.tu-chemnitz.de/dings.cgi?lang=en&service=deen&op...
balustrade: merdiven korkuluğu/parmaklığı
http://tureng.com/search/balustrade

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2014-02-02 19:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

Für die Einzelheiten der diversen Versionen von Brüstung/Belustrade clicken Sie bitte: http://www.dwds.de/?qu=Balustrade
wie zum Beispiel:
Brüstung mit Säulen, Belustrade, Geländer:
eine marmorne, schmiedeeiserne, vergoldete, kunstvolle Balustrade

--------------------------------------------------
Note added at 2 days20 hrs (2014-02-05 15:17:11 GMT)
--------------------------------------------------

DURUM DEĞERLENDİRMESİ:
Aşağıdaki görüşlerimi değerlendirmelerinize sunuyorum:

1. korkuluk: (TDK Sözlüğündeki tanımı)
(Mimarlık) Balkonların, terasların kenarlarına çekilen "duvar ya da parmaklık".
http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid...
Not: Bu tanıma göre korkuluk (Brüstung), duvar ya da parmaklık şeklinde olabiliyor.

2. Brụ̈stung:(de.thefreedictionary'deki tanım)
eine Schutzwand, ein Geländer an Balkonen und Brücken, die verhindern soll, dass jmd. abstürzt. Treppen-, Terrassen-, Brücken-, Balkon-, Fenster-, Holz-, Marmorbrüstung usw.; (gemauerte) Brüstung→parapet http://de.thefreedictionary.com/Brüstung

Şimdiye kadar sunulan bilgileri/önerileri ve yukarıdaki iki tanımı da dikkate alarak müsaadenizle "Brüstung" için "korkuluk duvarı" karşılığını öneriyor ve görüşlerinize sunuyorum.
Buna göre cümle çevirisi de şöyle oluyor:
Isıtma performansını artırmak amacıyla, kuzey-doğu ve kuzey-batı taraflarındaki korkuluk duvarlarına*, fazladan iki adet (daha) vida dişli tip kalorifer borusu döşenecektir/ takılacaktır.
*Bu duvarların bulunduğu yer biliniyorsa, ki burası ısıtıldığına göre merdiven boşluğu, pencere altı "Treppen- oder Fensterbrüstung" gibi kapalı bir mekan olmalıdır, o da karşılığa eklenebilir: "merdiven/pencere korkuluğu veya korkuluk duvarı" gibi.
Paylaşımlarınıza şimdiden teşekkürler!

--------------------------------------------------
Note added at 3 days2 hrs (2014-02-05 21:06:25 GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca die Brüstung="korkuluk duvarı" karşılığını veren sözlük bilgisi için lütfen tıklayınız! http://sozluk.net/almanca-turkce-ceviri

--------------------------------------------------
Note added at 3 days2 hrs (2014-02-05 21:17:56 GMT)
--------------------------------------------------

Sözlük.net'te (TR>DE) "Korkuluk duvarı"nın karşılığı "Brüstung" olarak veriliyor.

Salih Ay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search