kraftverschlüssig vergießen

Turkish translation: Kuvvet kapalı olacak şekilde dökün

16:46 Jun 3, 2019
German to Turkish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
German term or phrase: kraftverschlüssig vergießen
Risse in Estrichen prüfen und ggf. kraftverschlüssig vergießen.
adosanis
Turkish translation:Kuvvet kapalı olacak şekilde dökün
Explanation:
Burada söz konusu olan "kuvvet kapalı"dır.
Biraz tuhaf gelebilir fakat teknik terminolojideki teknik kavram budur.


kraftschlüssig = kuvvet kapalı
https://www.google.com/search?ei=RDb2XMSbBa6KlwSgoY2YBg&q="k...

formschlüssig = şekil kapalı
https://www.google.com/search?ei=5DX2XOb-BNGHmwW0h5yYDg&q="ş...


Bazı durumlarda "kuvvet kilitli = kraftschlüssig"
https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=rYVrXKm_CKLnsA...

veya

"şekil kilitli = formsclüssig" de olabilir
https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=rYVrXKm_CKLnsA...
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Kuvvet kapalı olacak şekilde dökün
Kalyoncu
5kapalı kuvvetle mühürlemek/uygulamak
Fuat YILMAZ
4... kuvvetlice (dökerek) kapatın
Dagdelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... kuvvetlice (dökerek) kapatın


Explanation:
Burada kuvvetlice yerine başka bir sıfat da kullanılabilir.
https://www.google.com/search?q=" kuvvetlice kapatın"&ie=utf...

Bence burada asıl mesele deyimin yanlış kullanılmasıdır, "kraftschlüssig vergießen" olmalıydı
https://www.google.com/search?q="kraftschlüssig vergießen"&i...

Metin yazarının anadili Almanca olmayabilir.
https://www.google.com/search?q="kraftverschlüssig"&ie=utf-8...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-06-03 18:22:37 GMT)
--------------------------------------------------

İngilizcesi (IMHO):
yalnızca strongly veya force-fitting


Dagdelen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kapalı kuvvetle mühürlemek/uygulamak


Explanation:
Kullanılan "kraftschlüssig" teriminin karşılığı "kapalı kuvvetle". Burada şaplardaki çatlakların kapatılması kastediliyor. Ekteki linkten bir ürünün açıklamasında aynı terim, aynı bağlamda kullanılıyor.


    https://www.profifarbe.net/schomburg-asodur-k900-giess-und-klebharz-0-5kg-fuer-das-kraftschluessige-vergiessen-von-rissen-und-fugen-in-zemen
Fuat YILMAZ
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kuvvet kapalı olacak şekilde dökün


Explanation:
Burada söz konusu olan "kuvvet kapalı"dır.
Biraz tuhaf gelebilir fakat teknik terminolojideki teknik kavram budur.


kraftschlüssig = kuvvet kapalı
https://www.google.com/search?ei=RDb2XMSbBa6KlwSgoY2YBg&q="k...

formschlüssig = şekil kapalı
https://www.google.com/search?ei=5DX2XOb-BNGHmwW0h5yYDg&q="ş...


Bazı durumlarda "kuvvet kilitli = kraftschlüssig"
https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=rYVrXKm_CKLnsA...

veya

"şekil kilitli = formsclüssig" de olabilir
https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=rYVrXKm_CKLnsA...


Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Haluk Erkan
1 day 3 hrs
  -> Teşekkürler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search