Leberkäse

Turkish translation: Leberkäse

12:56 Feb 10, 2005
German to Turkish translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: Leberkäse
Türkce alisveris listesi hazirliyorum da.....
sevmedigim icin simdiye kadar hic merak etmemistim....bilen varsa lütfen söylesin.....Tesekkürler....
Nuray Sümbültepe
United Kingdom
Turkish translation:Leberkäse
Explanation:
Bu eskiden dana ve domuz ciğerinden, bugün daha çok ciğersiz olarak, ince kıyılmış etin bir kalıba dökülerek fırında pişirilmesiyle yapılan bir kızartma. Bavyera spesiyalitesi. Ciğerle ilgisi kalmamış, peynirle ilgisi de sanırım sadece kalıp olarak çıkarılıp dilimlenmesinden ötürü. Türkçesi yok, ama belki Fransızca karşılığını bulabilirsiniz (pate gibi bir şey olması lazım).
Selected response from:

Tevfik Turan
Grading comment
Evet,en dogrusu cevirmemek. Sofralarimiza hic girmeyen bir yemek, herkesin sevdigini de sanmiyorum....Ugraslariniz icin tesekkür....
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Leberkäse
Tevfik Turan
5 -2karaciğerli peynir
Adil Sönmez (X)
3 -1Biftek salam
Leyal


Discussion entries: 9





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
Leberkäse
karaciğerli peynir


Explanation:
.

Adil Sönmez (X)
Grading comment
Leberkäse ya domuz etinden ya da sigir etinden yapilir. icinde peynirde yoktur.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leyal: leberkäse ne ciðer, ne de peynir içerir
8 mins

disagree  Tevfik Turan: "Käse" peynir demek, ama Güney Almanya'da kalýp halinde çýkmýþ et türleri için de kullanýlýyor, "Fleischkäse" de var.
13 mins
The asker has declined this answer
Comment: Leberkäse ya domuz etinden ya da sigir etinden yapilir. icinde peynirde yoktur.

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Leberkäse
Leberkäse


Explanation:
Bu eskiden dana ve domuz ciğerinden, bugün daha çok ciğersiz olarak, ince kıyılmış etin bir kalıba dökülerek fırında pişirilmesiyle yapılan bir kızartma. Bavyera spesiyalitesi. Ciğerle ilgisi kalmamış, peynirle ilgisi de sanırım sadece kalıp olarak çıkarılıp dilimlenmesinden ötürü. Türkçesi yok, ama belki Fransızca karşılığını bulabilirsiniz (pate gibi bir şey olması lazım).

Tevfik Turan
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Evet,en dogrusu cevirmemek. Sofralarimiza hic girmeyen bir yemek, herkesin sevdigini de sanmiyorum....Ugraslariniz icin tesekkür....

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  stra: Bence de tercüme etmeyin. Bkz: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=bavyera Ýngilizcesi liver loaf
29 mins
  -> Doðruca bu adresten girilemiyor. Ana sayfadan (www.sourtimes.org) "leberkaese"yi arayýn

agree  murat aygan: evet, eskiden ciger ve peynir karisimindan yapilirmis... igrenctir, hic tavsiye etmem.. bizim damak zevkime uymaaaz
5 hrs

agree  tontoon: ben çok severim. Maslak Þüttede satýlýyor. Harika bir þey
2 days 21 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Leberkäse
Biftek salam


Explanation:
Ege Canet'in sitesinde "biftek salam" olarak geçiyor...

... Ürün Adı, Biftek Salam/Leberkaese.
Açıklama, Dana Etinden Mamül Füme Salam ...

http://www.egecanet.com/_tr/urun_listesi.php?kategori=5&star...

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-02-10 13:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

... Die Zutaten für Bayerischen Leberkäse sind gepökeltes, grob entsehntes Rindfleisch und fettreiches Schweinefleisch, Speck ohne Schwarte, Wasser, Zwiebeln, Salz und Majoran, die mit dem Fleischwolf zu einer feinen Masse verarbeitet werden. Anschließend wird der Teig in einer Kastenform gebacken, bis sich eine braune Kruste gebildet hat. Leberkäse enthält (zumindest im Original) weder Leber noch Käse ...

http://www.hochschulstellenmarkt.de/info/l/le/leberka_se.htm...



Leyal
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tevfik Turan: Pahalý bir et olan biftekle ilgisi ancak satýcýnýn yutturmasý yoluyla olabilir. Adi kýyma, ekmek kalýbýna basýlýp fýrýna verilmiþ.
11 mins
  -> Tevfik Bey, ürün adý yanýltýcý olabilir. Ancak Ege Canet bu karþýlýðý uygun görmüþ, yani "biftek salam" kullanýlan bir karþýlýk.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search