fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen

Turkish translation: disiplinler arası ve disiplinler ötesi eğitim

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
Turkish translation:disiplinler arası ve disiplinler ötesi eğitim
Entered by: Leyal

10:14 Apr 23, 2005
German to Turkish translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
adosanis
disiplinler arası ve disiplinler ötesi bir eğitim (bağlama göre "öğretim" de denilebilir)
Explanation:
"disiplinler" yerine "branşlar" da kullanılabilir...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2005-04-23 11:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

disiplinler arası ve disiplinler ötesi eğitim
Selected response from:

Leyal
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2disiplinler arası ve disiplinler ötesi bir eğitim (bağlama göre "öğretim" de denilebilir)
Leyal
5Çok disiplinli (Disiplinler arası) ve ilim dallarını kapsayan (bağlayan) eğitim
Adil Sönmez (X)
4disiplinler arasi ve disiplinleri baglayan egitim
Sebla Ronayne
3 -1uzmanlık alanı ile ilgili öğrenim
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
disiplinler arası ve disiplinler ötesi bir eğitim (bağlama göre "öğretim" de denilebilir)


Explanation:
"disiplinler" yerine "branşlar" da kullanılabilir...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2005-04-23 11:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

disiplinler arası ve disiplinler ötesi eğitim

Leyal
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tontoon: evet katýlýyorum. Baþka bir þey olursa çok þaþýrýrým. Branþ denmiyor, literatürde hep disiplin olarak kullanýlýyor
4 hrs
  -> teþekkürler

agree  Sebla Ronayne: branj daha cok is ve ticarette ama egitimde disiplin diye geciyor
7 hrs
  -> teþekkürler

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
uzmanlık alanı ile ilgili öğrenim


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sebla Ronayne: fachbereich gibi algilamadim....
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
Çok disiplinli (Disiplinler arası) ve ilim dallarını kapsayan (bağlayan) eğitim


Explanation:
interdisziplinär; fächerübergreifend; fachübergreifend {adj}=>
interdisciplinary; multidisciplinary => Disiplinler arası; çok disiplinli
Fach =>İlim alanı, meslek, şube, kol, uzmanlık, meslek, şube, kol, uzmanlık
Verbindend => Connecting => bağlayan
fächerverbindendes => İlimleri bağlayan



Adil Sönmez (X)
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fachübergreifendes, fächerverbindendes Lernen
disiplinler arasi ve disiplinleri baglayan egitim


Explanation:
fachübergreifend kelime kelime cevirilmiyor, disiplinler arasi olarak pek cok kez rastladim.
fächerverbindendes Lernen'i gerci hic görmedim, ama kelimesi kelimesine cevirilidiginde "Türkce" gibi oluyor :)
bol sanslar

Sebla Ronayne
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search