steckbare Spannungswandler

Turkish translation: Plug-in tip gerilim konvertörü

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:steckbare Spannungswandler
Turkish translation:Plug-in tip gerilim konvertörü
Entered by: Omer Kartal, MA

09:46 Feb 4, 2015
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
German term or phrase: steckbare Spannungswandler
"Schalten Sie vor der Montage von *****steckbaren Spannungswandlern***** den betreffenden Anlagenabschnitt frei."

"Steckbar" terimi için uygun seçenekler neler olabilir? "Takılabilir gerilim trafosu" terimine Türkçe'de rastlamadım. Literatüre uygun başka bir seçenek varsa önerilerini rica ediyorum.
Omer Kartal, MA
Austria
Plug-in tip gerilim konvertörü
Explanation:
Türkiye'de "steckbar = plug-in" için "plug-in tip" karşılığı kullanır.

plug-in tip
https://www.google.com.tr/search?q="motor"&hl=tr&ie=UTF-8&oe...

gerilim konvertörü
https://www.google.com.tr/search?q="akım konvertörü"&hl=tr&q...


Steckbarer Spannungswandler
http://www.linguee.de/deutsch-englisch?sourceoverride=german...


--------------------------------------------------
Note added at 31 Min. (2015-02-04 10:17:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bir örnek:
RS232C ve RS485 olmak üzere iki portlu olan, [Plug-in tip RS232C/RS485 çift yönlü dönüştürücü], iletişim sinyallerinin izolasyonunu, seviye değişimlerini ve sürücünün aktif kontrolünü sağlar. Asıl olarak RS485 I/F’li ekipmanların, RS232C I/F’li PC ile iletişiminin sağlanmasında kullanılır.
http://www.best-as.com.tr/urun-detay.aspx?id=1217
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Takılabilir/fişli tip gerilim/voltaj dönüştürücü
Ali Fuat Özan
5takmalı voltaj dönüştürücü
Dagdelen
5Plug-in tip gerilim konvertörü
Kalyoncu
4seyyar transformatör
Yusef
4prize takılabilen gerilim dönüştürücü
Haluk Erkan


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
takmalı voltaj dönüştürücü


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2015-02-04 09:53:43 GMT)
--------------------------------------------------

steckbar: "takmalı" veya "geçmeli" diyebilirsiniz.

Spannungswandler: voltaj dönüştürücü
http://goo.gl/SsDXFR

Dagdelen
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Rasim Bey.


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Plug-in tip gerilim konvertörü


Explanation:
Türkiye'de "steckbar = plug-in" için "plug-in tip" karşılığı kullanır.

plug-in tip
https://www.google.com.tr/search?q="motor"&hl=tr&ie=UTF-8&oe...

gerilim konvertörü
https://www.google.com.tr/search?q="akım konvertörü"&hl=tr&q...


Steckbarer Spannungswandler
http://www.linguee.de/deutsch-englisch?sourceoverride=german...


--------------------------------------------------
Note added at 31 Min. (2015-02-04 10:17:26 GMT)
--------------------------------------------------

Bir örnek:
RS232C ve RS485 olmak üzere iki portlu olan, [Plug-in tip RS232C/RS485 çift yönlü dönüştürücü], iletişim sinyallerinin izolasyonunu, seviye değişimlerini ve sürücünün aktif kontrolünü sağlar. Asıl olarak RS485 I/F’li ekipmanların, RS232C I/F’li PC ile iletişiminin sağlanmasında kullanılır.
http://www.best-as.com.tr/urun-detay.aspx?id=1217


Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler katkınız için.


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prize takılabilen gerilim dönüştürücü


Explanation:
Gerilim dönüştürücü sanırım en yaygın olan kullanım.
Google'de bakabilirsiniz.

Haluk Erkan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Haluk Bey.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Takılabilir/fişli tip gerilim/voltaj dönüştürücü


Explanation:
İki kavram için çift karşılık yazdım, tercih size kalmış. Metinin bütününe uygu karşılığı kullanabilirsiniz. Diğer arkadaşların önerilerinin tamamı doğru olmakla birlikte, şahsen Türkçe karşılıkları kullanmayı tercih ederim.
Kolay gelsin.

Ali Fuat Özan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Ali Bey.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seyyar transformatör


Explanation:
Böyle bir kullanım var. Plugin'in Türkçesi tak-çıkar, ancak genelde elektronik ataçlarla ilgili. Trafo deyince de daha büyük, kapasiteli ve seyyar olmayanlar kastediliyor.

Yusef
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search