https://www.proz.com/kudoz/german-to-turkish/engineering-general/1733474-b%C3%BCgelverschluss.html

Bügelverschluss

Turkish translation: Sallanır kapak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bügelverschluss
Turkish translation:Sallanır kapak
Entered by: Leyal

19:27 Jan 22, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Bügelverschluss
Legen Sie den Bügel nach hinten um und drücken Sie ihn nach unten. Der Verschluss ist nun fixiert.

Önerileriniz için şimdiden teşekkürler!
Gülter Beissel
Germany
Sallanır Kapak
Explanation:
Bu cevabı bulmak çok zor oldu. Hollanda'da bira (Heineken ve Grolsch) bu tür kapaklı şişelerde satılır (http://nl.wikipedia.org/wiki/Beugelfles) ama bu şişe Türkiye'ye aşağı yukarı hiç gelmedi ve piyasada da hiç yok gibi. Fakat burada bu şişe başka sıvılar için kullanılıyor (su ve şarap).

Aşağıdaki linkte yazısı var.

Dünyada 80 ülkede tüketilen Grolsch, doğal malzemelerle üretiliyor. Grolsch’un diğer özelliği ise geleneklerine bağlı bir bira olması. Swingtop (sallanır-kapak) olarak adlandırılan ve metal kapağın icat edilmediği yıllarda bütün içeceklerde kullanılan porselen kapağı, şişelemede daha masraflı olmasına rağmen hálá kullanılıyor. Şişelerin üzerinde etiket kullanmayan Grolsch, bu sayede tüketiciye günlük kullanım için güzel bir saklama şişesi de sunuyor.
Selected response from:

Taner Göde
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Tokalı kilit
tontoon
5Sallanır Kapak
Taner Göde


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Sallanır Kapak


Explanation:
Bu cevabı bulmak çok zor oldu. Hollanda'da bira (Heineken ve Grolsch) bu tür kapaklı şişelerde satılır (http://nl.wikipedia.org/wiki/Beugelfles) ama bu şişe Türkiye'ye aşağı yukarı hiç gelmedi ve piyasada da hiç yok gibi. Fakat burada bu şişe başka sıvılar için kullanılıyor (su ve şarap).

Aşağıdaki linkte yazısı var.

Dünyada 80 ülkede tüketilen Grolsch, doğal malzemelerle üretiliyor. Grolsch’un diğer özelliği ise geleneklerine bağlı bir bira olması. Swingtop (sallanır-kapak) olarak adlandırılan ve metal kapağın icat edilmediği yıllarda bütün içeceklerde kullanılan porselen kapağı, şişelemede daha masraflı olmasına rağmen hálá kullanılıyor. Şişelerin üzerinde etiket kullanmayan Grolsch, bu sayede tüketiciye günlük kullanım için güzel bir saklama şişesi de sunuyor.


    Reference: http://www.bagcilik.org/print.asp?id=483&categorytype=1&page...
    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beugelfles
Taner Göde
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Teşekkür ederim!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Tokalı kilit


Explanation:
benim tariften anladığım bu.

tontoon
Turkey
Native speaker of: Turkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: