Technologieübergreifend

Turkish translation: Farklı teknolojiler (-le uyumlu, onları destekler)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Technologieübergreifend
Turkish translation:Farklı teknolojiler (-le uyumlu, onları destekler)
Entered by: Ali Göznek

14:32 Mar 18, 2019
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Engineering
German term or phrase: Technologieübergreifend
Tek kelime. Bir bağlam içinde değil.
Ali Göznek
Germany
Farklı teknolojiler (-le uyumlu, onları destekler)
Explanation:
Eğer bu bir başlık/alt başlık halinde geliyorsa, bunu "Farklı teknolojileri destekler" veya "Farklı teknolojilerle uyumlu", hatta proje bağlamına göre "tüm teknolojileri destekler" şeklinde çeviririm.

Cümle içinde gelseydi, yine bağlama uygun şekilde cümleyi yapılandırırım.

--------------------------------------------------
Note added at 20 dakika (2019-03-18 14:52:39 GMT)
--------------------------------------------------

İngilizceye çevrilmiş başka bir örnek cümle:
...von Ansätzen, den Energieverbrauch einer Maschine technologieübergreifend und über ihren gesamten Lebenszyklus zu minimieren.

...aimed at minimizing the energy consumption of machines across different technologies and over their entire service life.
Selected response from:

Selda Doğan
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Farklı teknolojiler (-le uyumlu, onları destekler)
Selda Doğan
4 +1teknolojiler arası
Dagdelen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teknolojiler arası


Explanation:
farklı teknolojilerin birlikte kullanımı / kaynaşması ile...
kastediliyor

https://www.google.com/search?ei=K62PXO39KcyHmwX4t75Y&q="tek...

"teknolojiler üstü" deyimi de kullanılıyor, ancak çok daha seyrek (IMHO)

Dagdelen
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Onur Inal
1 day 4 hrs
  -> Teşekkürler

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Farklı teknolojiler (-le uyumlu, onları destekler)


Explanation:
Eğer bu bir başlık/alt başlık halinde geliyorsa, bunu "Farklı teknolojileri destekler" veya "Farklı teknolojilerle uyumlu", hatta proje bağlamına göre "tüm teknolojileri destekler" şeklinde çeviririm.

Cümle içinde gelseydi, yine bağlama uygun şekilde cümleyi yapılandırırım.

--------------------------------------------------
Note added at 20 dakika (2019-03-18 14:52:39 GMT)
--------------------------------------------------

İngilizceye çevrilmiş başka bir örnek cümle:
...von Ansätzen, den Energieverbrauch einer Maschine technologieübergreifend und über ihren gesamten Lebenszyklus zu minimieren.

...aimed at minimizing the energy consumption of machines across different technologies and over their entire service life.

Example sentence(s):
  • Unser Vertrieb wird global und technologieübergreifend operieren, einschließlich elektronische Vorschaltgeräte, LED Systeme, LED für die Allgemeinbeleuchtung sowie Leuchten./ Our sales department will operate globally across all technologies, ...
Selda Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim.
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler. Bu cevabı seçeceğim 24 saat sonra.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search