Pendelrollenlager mit Gehäuse

Turkish translation: Mahfazalı oynak makaralı rulman

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Pendelrollenlager mit Gehäuse
Turkish translation:Mahfazalı oynak makaralı rulman
Entered by: Dagdelen

17:13 Oct 5, 2011
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Evsel ve endüstriyel atıksu tesisleri
German term or phrase: Pendelrollenlager mit Gehäuse
Das Pendelrollenlager unterliegt einer ständigen Belastung und kann je nach Beanspruchung mehr oder weniger verschleißen...
Wiki:
(DIN 630)
Das Pendelkugellager besitzt zwei Kugelreihen. Die Rollenlaufbahn des Außenrings hat eine Hohlkugelform. Innenring, Käfig und Kugeln lassen sich um wenige Winkelgrade aus der Mittelstellung schwenken. So können Fluchtfehler oder Durchbiegungen der Welle durch das Pendellager ausgeglichen werden. Die Belastung kann sowohl axial als auch radial in beide Richtungen erfolgen.

"Pendelrolenlager" için en yaygın kullanım acaba hangisidir:
Sözlüklerde: "küresel rulmanlı yatak / sarkaçlı makaralı yatak" geçiyor, ama Google pek hit vermiyor bunlara. Yoksa "pandüllü makaralı yatak" mı acaba?
Dagdelen
Turkey
Mahfazalı oynak makaralı rulman
Explanation:
Rasim Bey,
"Gehäuse" için tercihi siz yapın, Pendelrolenlager = Oynak makaralı rulman (self-aligning roller bearing) kullanabilirsiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 dakika (2011-10-05 17:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bir harf yazım hatası yapmışım, özür :))
"Gehäuse" için tercihi siz yapın, Pendelrollenlager = Oynak makaralı rulman (self-aligning roller bearing) kullanabilirsiniz.


--------------------------------------------------
Note added at 16 dakika (2011-10-05 17:29:41 GMT)
--------------------------------------------------

Notum çıkmadı nedense, ama mahfazayı tercih ederim.
Selected response from:

Ali Fuat Özan
Turkey
Grading comment
Teşekkürler, Ali Bey!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Mahfazalı oynak makaralı rulman
Ali Fuat Özan
5Oynak makaralı rulman
Mehmet Ocakoglu


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Oynak makaralı rulman


Explanation:
Piyasada en sık kullanılan karşılık bu.

Mehmet Ocakoglu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler.

Asker: Teşekkürler, Mehmet Bey! Ali bey daha önce yanıt verdiğinden, Kudoz kuralları gereği onu seçtim, bir daha sefere artık.


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Mahfazalı oynak makaralı rulman


Explanation:
Rasim Bey,
"Gehäuse" için tercihi siz yapın, Pendelrolenlager = Oynak makaralı rulman (self-aligning roller bearing) kullanabilirsiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 dakika (2011-10-05 17:20:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bir harf yazım hatası yapmışım, özür :))
"Gehäuse" için tercihi siz yapın, Pendelrollenlager = Oynak makaralı rulman (self-aligning roller bearing) kullanabilirsiniz.


--------------------------------------------------
Note added at 16 dakika (2011-10-05 17:29:41 GMT)
--------------------------------------------------

Notum çıkmadı nedense, ama mahfazayı tercih ederim.



    Reference: http://www.metarulman.net/?Lang=TR&SyfNmb=2
Ali Fuat Özan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler, Ali Bey!
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler, Ali Bey! "Kabinli" desem olur mu? :)

Asker: Sağolun!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Haluk Erkan
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search