nach den gesondert geltenden gesetzlichen Bestimmungen

Turkish translation: ... ayrıca geçerli/yürürlükte olan yasal düzenlemelere göre ...

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:nach den gesondert geltenden gesetzlichen Bestimmungen
Turkish translation:... ayrıca geçerli/yürürlükte olan yasal düzenlemelere göre ...
Entered by: Fleur21

18:04 Aug 23, 2008
German to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / nach den gesondert geltenden gesetzlichen Bestimmungen
German term or phrase: nach den gesondert geltenden gesetzlichen Bestimmungen
Die Haftung der Betreiberin für Schäden an Leben, Körper und Gesundheit sowie nach den gesondert geltenden gesetzlichen Bestimmungen, wie dem Produkthaftungsgesetz bleibt im übrigen unberührt.
Fleur21
Germany
... ayrıca geçerli/yürürlükte olan yasal düzenlemelere göre ...
Explanation:
"İşletenin kişilerin hayatı, bedeni ve sağlığına yönelik hasarlar ile Ürün Sorumluluğu Yasası gibi ayrıca geçerli olan yasal düzenlemelere göre diğer sorumlulukları saklıdır/müstesnadır/baki kalır.

Aslında "kişilerin hayatı, bedeni ve sağlığına yönelik hasarlar" için kısaca fiziki hasarlar da denilebilir.
Selected response from:

Abdulhamit Özbakır
Germany
Grading comment
Cok tesekkür ederim..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1... ayrıca geçerli/yürürlükte olan yasal düzenlemelere göre ...
Abdulhamit Özbakır
5münhasıran geçerli kanuni hükümlere göre
Tekin Arcayurek


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
... ayrıca geçerli/yürürlükte olan yasal düzenlemelere göre ...


Explanation:
"İşletenin kişilerin hayatı, bedeni ve sağlığına yönelik hasarlar ile Ürün Sorumluluğu Yasası gibi ayrıca geçerli olan yasal düzenlemelere göre diğer sorumlulukları saklıdır/müstesnadır/baki kalır.

Aslında "kişilerin hayatı, bedeni ve sağlığına yönelik hasarlar" için kısaca fiziki hasarlar da denilebilir.

Abdulhamit Özbakır
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Cok tesekkür ederim..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avicenna: katılıyorum.
23 hrs

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
münhasıran geçerli kanuni hükümlere göre


Explanation:
Arapça olmakla birlikte hukuken geçerli çeviride münhasıran (yani bu konuya has) terimi "gesondert" ifadesinin karşılığıdır. Hükümlerin genel olarak değil, sadece belirli bir hususta geçerli olduğunu belirtir.

Example sentence(s):
Tekin Arcayurek
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search