Werkvertrag

Turkish translation: istisna sözleşmesi; istisna akdi; eser sözleşmesi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Werkvertrag
Turkish translation:istisna sözleşmesi; istisna akdi; eser sözleşmesi
Entered by: Özden Arıkan

21:42 Apr 2, 2005
German to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: Werkvertrag
Bir ticaret davasında geçiyor. Güzel bir açıklama da var ama kelimenin tam karşılığı konusunda şupheliyim.

Erteilt der Bauherr dem Unternehmer den Auftrag zur individuellen Planung und Herstellung einer Kaminanlage, kommt ein Werkvertrag zustande.
tontoon
Turkey
istisna sözleşmesi - eser sözleşmesi
Explanation:
İş akdi/sözleşmesi çalışan ile işveren arasında yapılan sözleşmedir.

Aşağıdaki web linkinden aynen aktarıyorum:

"İŞ SÖZLEŞMESİ’NİN BENZER SÖZLEŞMELERDEN FARKLARI NELERDİR?

Çoğunlukla eser ve istisna sözleşmeleri ile karıştırılan iş sözleşmesinin niteliğini belirlemek için benzer sözleşmeler ile farklarını açıklamakta yarar vardır.

İş Sözleşmesi-İstisna Sözleşmesi
İş Sözleşmesinin 3 ana unsuru vardır. Bunlar sırasıyla; iş unsuru, ücret unsuru ve bağlılık unsurudur. İş sözleşmesinin istisna akdinden ayrıldığı unsur bağlılık unsurudur. Müteahhit verilen işi yerine getirirken asıl işverenin çalışma koşullarına uymakla mükellef değildir. İş sözleşmesinde işin yürütümü ve yönetimi işverene ait olduğu halde, istisna akdi ile arasında bağlantı bulunan müteahhidin tek sorumluluğu üstlendiği işi bitirmektir.

Örnek olarak; bir kağıt fabrikasının elektrik jeneratörünün yapımı ve/veya onarımı için bir kişi ile sözleşme yapılması halinde, söz konusu kişi ile yapılan sözleşme hizmet sözleşmesi değil, bir istisna sözleşmesi niteliğini arzedecektir."

Selected response from:

Eralp Tuna
Turkey
Grading comment
Evet teşekkür ederim. Ben istisna akti olarak kullandım. Açıklama çok tatmin ediciydi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5istisna sözleşmesi - eser sözleşmesi
Eralp Tuna
5iş sözleşmesi
Adil Sönmez (X)
3iş akti
Mustafa Er (BSc MA)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iş akti


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
iş sözleşmesi


Explanation:
.

Adil Sönmez (X)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eralp Tuna: iş sözleşmesi = iş akti
10 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
istisna sözleşmesi - eser sözleşmesi


Explanation:
İş akdi/sözleşmesi çalışan ile işveren arasında yapılan sözleşmedir.

Aşağıdaki web linkinden aynen aktarıyorum:

"İŞ SÖZLEŞMESİ’NİN BENZER SÖZLEŞMELERDEN FARKLARI NELERDİR?

Çoğunlukla eser ve istisna sözleşmeleri ile karıştırılan iş sözleşmesinin niteliğini belirlemek için benzer sözleşmeler ile farklarını açıklamakta yarar vardır.

İş Sözleşmesi-İstisna Sözleşmesi
İş Sözleşmesinin 3 ana unsuru vardır. Bunlar sırasıyla; iş unsuru, ücret unsuru ve bağlılık unsurudur. İş sözleşmesinin istisna akdinden ayrıldığı unsur bağlılık unsurudur. Müteahhit verilen işi yerine getirirken asıl işverenin çalışma koşullarına uymakla mükellef değildir. İş sözleşmesinde işin yürütümü ve yönetimi işverene ait olduğu halde, istisna akdi ile arasında bağlantı bulunan müteahhidin tek sorumluluğu üstlendiği işi bitirmektir.

Örnek olarak; bir kağıt fabrikasının elektrik jeneratörünün yapımı ve/veya onarımı için bir kişi ile sözleşme yapılması halinde, söz konusu kişi ile yapılan sözleşme hizmet sözleşmesi değil, bir istisna sözleşmesi niteliğini arzedecektir."




    Reference: http://www.kobifinans.com.tr/icerik.php?Article=422&Where=da...
Eralp Tuna
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Evet teşekkür ederim. Ben istisna akti olarak kullandım. Açıklama çok tatmin ediciydi.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search