Getränkekarton

Turkish translation: içecek kartonu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Getränkekarton
Turkish translation:içecek kartonu
Entered by: Onur Inal

17:28 Dec 5, 2016
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
German term or phrase: Getränkekarton
Bu ifadeyi Türkçeye en iyi nasıl çevirebilirim? İçecek Kutusu desem, biz de içecek kutuları sadece kartondan değil ama içecek kutusu desem karşılar mı bilemedim?
alicakir
içecek kartonu
Explanation:
Tetra Pak karton doğru bir ifade ama şöyle bir sorun da var. Bu ürün muhtemelen başka bir marka tarafından kullanılıyor ve o yüzden Tetra Pak kullanımına izin verilmez (Tetra Pak bir marka adı olduğu için). Benzer bir örnekle Almanya'da saç kurutma makinelerine günlük dilde Fön denir ama "Haartrockner" diye satılır (bener biçimde kağıt mendile Tempo denir ama Taschentuch diye satılır - bizdeki Selpak muhabbeti gibi)

O yüzden alternatif olarak içecek kartonu denebilir
Selected response from:

Onur Inal
Germany
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2içecek kartonu
Onur Inal
4Bizde tetra pak kartonu
Yusef


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bizde tetra pak kartonu


Explanation:
Steril süt ve meyve suyu kutuları söz konusu

Yusef
Turkey
Native speaker of: Turkish

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
içecek kartonu


Explanation:
Tetra Pak karton doğru bir ifade ama şöyle bir sorun da var. Bu ürün muhtemelen başka bir marka tarafından kullanılıyor ve o yüzden Tetra Pak kullanımına izin verilmez (Tetra Pak bir marka adı olduğu için). Benzer bir örnekle Almanya'da saç kurutma makinelerine günlük dilde Fön denir ama "Haartrockner" diye satılır (bener biçimde kağıt mendile Tempo denir ama Taschentuch diye satılır - bizdeki Selpak muhabbeti gibi)

O yüzden alternatif olarak içecek kartonu denebilir

Onur Inal
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Teşekkürler
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avicenna
15 hrs
  -> Teşekkür ederim

agree  Kalyoncu
17 hrs
  -> Teşekkürler




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search