PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Kugelwagen

Turkish translation: Bilyalı araba

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kugelwagen
Turkish translation:Bilyalı araba
Entered by: Haluk Erkan

08:42 Oct 26, 2016
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Kugelwagen
Bir makinenin işletim kılavuzunda listelenmiş bir terim. Öneriler için şimdiden teşekkürler.
Haluk Erkan
Turkey
Bilyalı araba
Explanation:
http://www.mutluoglu.com/?pages,1346/ina-ray-ve-bilyali-arab...

http://marmara.all.biz/bilyal-araba-ve-rayl-kzaklar-g95732#....



--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2016-10-26 12:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

Hem kızak, hem de araba bahsinin geçtiği bir sayfa:
Bilyalı Lineer Kızaklar ve Arabaları sayesinde dogrusal hareketin olduğu heryerde sürtünme en aza inerken doğrusallık ve hassasiyet maksimum seviyeye çıkacak.

http://www.avrasya-muhendislik.com/guideway.php
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Bilyalı araba
Kalyoncu
4bilyalı kızak
Onur Inal


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bilyalı kızak


Explanation:
Bahsettiğiniz ürün sanırım şu sayfada Breite Kugelschienenführungen başlığı altında geçen kızak:

https://www.boschrexroth.com/de/de/produkte/produktgruppen/l...

İngilizcesi ball runner block olarak geçiyor:

https://www.boschrexroth.com/en/xc/products/product-groups/l...

Türkçesi'nin de bilyalı kızak olması lazım:

http://www.atlierrulmancilik.com/atlier/1-rayli-kizaklar/det...

Onur Inal
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kalyoncu: Otomasyonda kızağın karşılığı "Schlitten". Örn. Schlitteneinheit f (Schlitten und Schlittenantrieb) slide unit – kızak ünitesi. Schlittenführung f slide guide – kızak yatağı, kızak kılavuzu.
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Bilyalı araba


Explanation:
http://www.mutluoglu.com/?pages,1346/ina-ray-ve-bilyali-arab...

http://marmara.all.biz/bilyal-araba-ve-rayl-kzaklar-g95732#....



--------------------------------------------------
Note added at 4 Stunden (2016-10-26 12:48:04 GMT)
--------------------------------------------------

Hem kızak, hem de araba bahsinin geçtiği bir sayfa:
Bilyalı Lineer Kızaklar ve Arabaları sayesinde dogrusal hareketin olduğu heryerde sürtünme en aza inerken doğrusallık ve hassasiyet maksimum seviyeye çıkacak.

http://www.avrasya-muhendislik.com/guideway.php


Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 142
Grading comment
Teşekkür ederim
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Onur Inal: Dediğinize katılıyorum. "Araba" olarak kullanılıyor: https://www.schneeberger.com/tr/ueruenler/lineer-ve-profil-r... https://www.schneeberger.com/de/produkt/linear-und-profilsch...
28 mins
  -> Teşekkür ederim




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search