Implantationsstellen

Turkish translation: üreme bölgeleri

07:43 Jul 13, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Farma/Pharmaceutical
German term or phrase: Implantationsstellen
Octamethylcyclotetrasiloxan hat in orientierenden Tierversuchen bei Exposition gegenüber einer hohen Dampfkonzentration von 500 + 700 ppm, nicht jedoch bei niedrigeren Konzentrationen, zu einer Beeinträchtigung der Fortpflanzung geführt (Reduzierung der Zahl der Implantationsstellen, der Lebendgeborenen und der ü berlebenden Jungtiere).

Kisacasi: Hayvanlar üzerinde yapilan bilgi amaçli deneylerde oktametilsiklotetrasiloksanin buhar derisimi 500 - 700ppm oldugunda (ki bu miktar az degildir), üreme sisteminin calismasi yavaslar .

Fakat durum implatationstellen olunca kafam duruyor... Yorumunuz nedir???

Saygilar
Binnur
Binnur Tuncel van Pomeren
Germany
Turkish translation:üreme bölgeleri
Explanation:
Üreme Bölgelerinde SiğillerÜreme Bölgelerinde Siğiller hastalığı hastalıkları tedavisi nasıl edilir hastaları neden oluşur.
kadin.hastaliklari.com/icerik/makale/80-ureme-bolgelerinde-sigiller.php - 12k - Cached - Similar pages

Multikulti : Türkçe : Sağlık : Cinsel İlişki Yoluyla Bulaşan ...Bunlar, üreme bölgelerinde veya makatta, kaşıntı veya hafif bir gıdıklanma, patlayıp acılı yaralar bırakan, acılı içi su dolu kabarcıklar, açık yaralara ...
www.multikulti.org.uk/tr/health/an-introduction-to-sexually... - 38k - Cached - Similar pages

TUR PROGRAMI Günlük seyahat programı; Seyahat programı ile ilgili ...Adaya çıkıldığı zaman ziyaret edilecek yerler arasında imparator penguenlerin üreme bölgeleri de bulunmaktadır. Ayrıca adada birçok albatros da göreceğiz. ...
www.devrialem.com/ic.php?t=105&b=2 - 19k - Cached - Similar pages

[PDF] KeşifGemileriFile Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
penguenlerin üreme bölgeleri de bulunuyor. Ayrıca adada. birçok albatros da göreceğiz. Burada üç penguen türü. ürüyor; Chinstrap, Macaroni ve Gentoo. ...
www.devrialem.com/dosyalar/kgqe38.pdf - Similar pages

Yassı sırtlı deniz kaplumbağası - VikipediEn önemli üreme bölgesi, Torres Boğazı'nın batısındaki Yengeç Adası'dır. Diğer olası üreme bölgeleri ise şunlardır:. Büyük Set Resifi'nin güney adaları ...
tr.wikipedia.org/wiki/Yassı_sırtlı_deniz_kaplumbağası - 24k - Cached - Similar pages

Göçmen kuşlar - VikipediÜreme bölgeleri olan Avustralya'nın güneyinden göç ederek, Kuzey Pasifiğin kutup bölgesine gelirler. Gidiş-dönüşü 30.000 km'yi bulan bu göçe 10 milyon ...
tr.wikipedia.org/wiki/Göçmen_kuşları - 43k - Cached - Similar pages

[DOC] YönetmelikFile Format: Microsoft Word - View as HTML
Koruma Bölgeleri: Mutlak Koruma Bölgesi, Sulak Alan Bölgesi, ... nadir ve nesli tehlikedeki kuş türlerinin önemli üreme bölgeleri ile nesli tehlikede veya ...
www.iso.org.tr/tr/Documents/Cevre/MEVZUAT LISTESI/24 SULAK ... - Similar pages

Canlı Bilimi (Biyoloji) KavramlarıMegaspor : Bazı deniz bitkilerinin üreme bölgelerinde meydana gelen, .... Mikrosapor : Bazı deniz bitkilerinde erkek üreme bölgeleri tarafından üretilen ...
www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kav/M.htm - 109k - Cached - Similar pages

TurkMedikal . N E T >> Sözlük, Tıp Sözlüğü, Biyoloji Sözlüğü ...Mikrosapor: Bazı deniz bitkilerinde erkek üreme bölgeleri tarafından üretilen küçük eşey hücreleri.Mikrospor. Mikrovillus: Silindirik yada kübik epitel ...
www.turkmedikal.net/sozluk.php?sozluk=biyoloji - 57k - Cached - Similar pages

T.C. Kultur Bakanligi / Ministry of Culture, Republic of TurkeyMarmara' nın Güneyi İç Ege ve orta Anadolu' da yaz göçmeni, diğer bölgelerde geçit zamanı görülür. Türkiye' deki üreme bölgelerinde kapsamlı bir araştırmaya ...
www.discoverturkey.com/yeni/kuslar.html - 38k - Cached - Similar pages




--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-13 10:35:22 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Biraz hızlı copy paste olmuş. Sorry. Nächstes mal werde ich etwas besser aufpassen. 'tschuldigung..
Selected response from:

Taner Göde
Turkey
Grading comment
sevgili taner saol. ama yukaridaki yanitin aynisini yaziyorum deseydin, bunca kaynaga gerek kalmazdi.:)
saygilar.
Binnur
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5implantasyon noktaları
Koral Özgül
5üreme bölgeleri
Taner Göde


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
üreme bölgeleri


Explanation:
Üreme Bölgelerinde SiğillerÜreme Bölgelerinde Siğiller hastalığı hastalıkları tedavisi nasıl edilir hastaları neden oluşur.
kadin.hastaliklari.com/icerik/makale/80-ureme-bolgelerinde-sigiller.php - 12k - Cached - Similar pages

Multikulti : Türkçe : Sağlık : Cinsel İlişki Yoluyla Bulaşan ...Bunlar, üreme bölgelerinde veya makatta, kaşıntı veya hafif bir gıdıklanma, patlayıp acılı yaralar bırakan, acılı içi su dolu kabarcıklar, açık yaralara ...
www.multikulti.org.uk/tr/health/an-introduction-to-sexually... - 38k - Cached - Similar pages

TUR PROGRAMI Günlük seyahat programı; Seyahat programı ile ilgili ...Adaya çıkıldığı zaman ziyaret edilecek yerler arasında imparator penguenlerin üreme bölgeleri de bulunmaktadır. Ayrıca adada birçok albatros da göreceğiz. ...
www.devrialem.com/ic.php?t=105&b=2 - 19k - Cached - Similar pages

[PDF] KeşifGemileriFile Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
penguenlerin üreme bölgeleri de bulunuyor. Ayrıca adada. birçok albatros da göreceğiz. Burada üç penguen türü. ürüyor; Chinstrap, Macaroni ve Gentoo. ...
www.devrialem.com/dosyalar/kgqe38.pdf - Similar pages

Yassı sırtlı deniz kaplumbağası - VikipediEn önemli üreme bölgesi, Torres Boğazı'nın batısındaki Yengeç Adası'dır. Diğer olası üreme bölgeleri ise şunlardır:. Büyük Set Resifi'nin güney adaları ...
tr.wikipedia.org/wiki/Yassı_sırtlı_deniz_kaplumbağası - 24k - Cached - Similar pages

Göçmen kuşlar - VikipediÜreme bölgeleri olan Avustralya'nın güneyinden göç ederek, Kuzey Pasifiğin kutup bölgesine gelirler. Gidiş-dönüşü 30.000 km'yi bulan bu göçe 10 milyon ...
tr.wikipedia.org/wiki/Göçmen_kuşları - 43k - Cached - Similar pages

[DOC] YönetmelikFile Format: Microsoft Word - View as HTML
Koruma Bölgeleri: Mutlak Koruma Bölgesi, Sulak Alan Bölgesi, ... nadir ve nesli tehlikedeki kuş türlerinin önemli üreme bölgeleri ile nesli tehlikede veya ...
www.iso.org.tr/tr/Documents/Cevre/MEVZUAT LISTESI/24 SULAK ... - Similar pages

Canlı Bilimi (Biyoloji) KavramlarıMegaspor : Bazı deniz bitkilerinin üreme bölgelerinde meydana gelen, .... Mikrosapor : Bazı deniz bitkilerinde erkek üreme bölgeleri tarafından üretilen ...
www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/kav/M.htm - 109k - Cached - Similar pages

TurkMedikal . N E T >> Sözlük, Tıp Sözlüğü, Biyoloji Sözlüğü ...Mikrosapor: Bazı deniz bitkilerinde erkek üreme bölgeleri tarafından üretilen küçük eşey hücreleri.Mikrospor. Mikrovillus: Silindirik yada kübik epitel ...
www.turkmedikal.net/sozluk.php?sozluk=biyoloji - 57k - Cached - Similar pages

T.C. Kultur Bakanligi / Ministry of Culture, Republic of TurkeyMarmara' nın Güneyi İç Ege ve orta Anadolu' da yaz göçmeni, diğer bölgelerde geçit zamanı görülür. Türkiye' deki üreme bölgelerinde kapsamlı bir araştırmaya ...
www.discoverturkey.com/yeni/kuslar.html - 38k - Cached - Similar pages




--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-13 10:35:22 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Biraz hızlı copy paste olmuş. Sorry. Nächstes mal werde ich etwas besser aufpassen. 'tschuldigung..

Taner Göde
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
sevgili taner saol. ama yukaridaki yanitin aynisini yaziyorum deseydin, bunca kaynaga gerek kalmazdi.:)
saygilar.
Binnur
Notes to answerer
Asker: taner ikinci bir soru: niye yolladigim kelimenin hangi baglamda kullanildigina bakmadan her türlü google bilgisinei buraya not aliyorsun? buldugun üreme bölgeleri benim yukaridaki kastettigimle ayni degil. dikkatli olalim, yani:)

Asker: birincisi ve besincisi disinda hepsi gezilecek bölgeler ve hayvanlarin özellikle üredikleri yerler..!

Asker: tesekkürler.


21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
implantasyon noktaları


Explanation:
İmplantasyon noktalarının, canlı doğan ve hayatta kalan yavruların sayısında azalma...

İmplantasyon noktası ne mi?

Çoğu memelide yumurta, yumurtalıktan çıkıp rahime inerken, fallop borusunun içindeyken döllenir. Rahme indiğinde, yumurta döllenmemişse, atılır gider. Eğer döllenmişse, rahim duvarının herhangi bir yerine yerleşir ve büyümeye başlar. İnsanlarda normal şartlarda tek yumurta bu süreci geçirdiğinden, bir tek embriyo söz konusu. Ama burada bahsedilen deney hayvanları (muhtemelen sıçan) bir batında çok daha fazla yavruya hamile kaldığından (ortalama 8), tek bir yumurta ve implantasyon noktası yok. Diyelim 8 tane olacakken, bu ilaç, o konsantrasyonda verildiğinde, bunların sayısında düşme oluyormuş. Yani, döllenmiş yumurtanın rahme yapışma yeteneğini azaltıyor, yapışan yumurta sayısı azalıyor.

Ayrıca ölü doğan ve doğduktan sonra yaşamaya devam edebilenlerin sayısını da düşürüyor (muhtemelen yine rahim duvarına yapışma ve iyi entegre olma yeteneğini azalttığından). Dolayısıyla üremeyi olumsuz etkiliyor.

Literatürde implantasyon, yerleşme, tutunma veya yataklanma olarak kullanılıyor:
http://www.gata.edu.tr/cerrahibilimler/kadindogum/SSS/INF1.h...
http://www.gebelik.org/dosyalar/haftalar/hafta4.html

implantation - Britannica.com
in reproduction physiology, the adherence of a fertilized egg to a surface in the reproductive tract, usually to the uterine wall (see uterus), so that the egg may have a suitable environment for growth and development into a new offspring. Fertilization of the egg usually occurs after the egg has left the ovary and is being...


--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2007-07-14 05:35:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Pardon, "Ayrıca" diye başlayan paragrafta hata. Tersten söylemeye çalışıyordum: "ölü doğanların ve doğumdan (kısa süre) sonra ölenlerin oranını artırıyor" diyecektim.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-07-20 16:29:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Sevgili Binnur, bana göre, (coğrafi) üreme alanı anlamınının göz önüne bile alınmaması gerekirdi. Bedendeki cinsiyet organları (uterus/rahim) anlamı ise, eğer bağlamsız olarak tek başına "Implantationsstelle" terimiyle karşı karşıya olsaydık belki düşünülebilirdi. Ama "Octamethylcyclotetrasiloxan hat [...] bei [...] 500 + 700 ppm, [...] zu einer Beeinträchtigung der Fortpflanzung geführt (Reduzierung der Zahl der Implantationsstellen, der Lebendgeborenen und der überlebenden Jungtiere)." şeklindeki bir açıklamada, uterus düşünürsek, nasıl bir anlam elde ederiz? Hayvanların üreme organlarının sayısında düşme mi olmuş olacaktı?! Üreme bölgesi karşılığının, benim tarifimdeki ifadeyle, aynı organda geçmesi dışında, mantık olarak farkı bırakın, benzerliği bile yok. Organın tümüne değil, o organ içinde gerçekleşen hücre düzeyinde bir İLİŞKİ'den söz ediliyor. Yani benim anlayışıma göre ilk yorumla, bariz ve ağır bir çeviri hatası yapılmış olacaktı. Fransızca okunuşun Türkçe yazılışı şeklindeki teamülü ben de her zaman tercih ediyorum. Ama (ne yazık ki) bu eğilimimiz artık tıp dünyasında ve Türkçe tıp literatüründe tercih edilmiyor. Anglosakson kültür hegemonyası başka alanlarda olduğu gibi tıpta da kendini göstermiş durumda. Terminolojide hekimlerin anlaması esas ise, her terime bu anlayışı uygulamak sakıncalı olabiliyor. Bu sorun, geçenlerde bir foruma da konu oldu. Galiba "Türkçe Tıp Dili" konulu şu forumdu: http://www.proz.com/post/565058#565058. Kolay gelsin.

Koral Özgül
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Sevgili Koral, incelikli arastirmaniz cok tesekkür ediyorum (bu arada, profilinize bakma olanagini da yakaladim ve yaziniz icin de ayriyeten tebriklerimi iletiyorum bu mini yorumla). Tanimlariniz dogru. peki üreme bölgesinin bu tanimlardan farki nedir acaba? Biyoloji derslerinde üterüs ( ya da kimine göre uterus) her zaman üreme bölgelerinden biri olarak karsimiza cikmaktadir. Ikinci yorumum implantasyon kelimesinin fransizca okuma kültürü olan Türk aliskanligina aykiri düsmesidir. Emplantasyon, bu nedenle daha olasi görünmektedir. Bunun disinda, arastirmanizdaki sonuca katiliyorum. Tanim dogru olduktan sonra esanlamlara ulasmak mümkün. Sagolun tekrar. Binnur

Asker: tesekkürler. genel anlamda üreme bölgeleri dogru gözükse de üreme genis bir kavram. yumurtaliktan, yumurtanin hücre ici gelismelerinden vajina arasindaki bölgeler ve durumlari kapsayan bir durum bana göre üreme. Implantasyon ise döllenme sonrasi embriyonun rahime tutunma safhasi. Sizin soylediginiz de hata bulamiyorum ama öteki genel bir kavram oldugu icinde her durumu örtüyor gibi gözüküyor. Yine de arastirmalarim implantasyon veya emplastasyonun TR'de kullanilir oldugunu gösterdi ve cümle icinde hatali bir görüntüye ve farkli bir yoruma gebe degil ceviriniz. sizin seceneginizi seciyorum.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search