Schieber

Turkish translation: aşağıya bakınız

22:23 Jan 2, 2006
German to Turkish translations [PRO]
Names (personal, company)
German term or phrase: Schieber
"Zur Belebung des Geschäfts und zur Steigerung des Umsatzes gewährt die Königin jedem Beliebigen, der Geld in die Bude bringt, Zutritt zu ihrem grünen Tisch; Schlepper und Schieber drängen sich heran..."
Yani þöyle bir kelime:
Bir dolandýrýcýya avýný getiren yardýmcýsý, Ýstanbullu hekime otogarda köylü hasta ayarlayan simsar vs.
Tevfik Turan
Turkish translation:aşağıya bakınız
Explanation:
„Schieber“, çalıntı eşya satan; dolandırıcı; sahtekar; üçkağıtçı; dubaracı; vagoncu; yalancı; aldatıcı; düzenbaz; karaborsacı; hileli ticaret yapan kimseyi tarif eden ve günlük dilde kullanılan bir deyimdir. Şimdi buradan en uygununu seçmek gibi bir durumla karşı karşıyasınız yani. Kolay gelsin.... :-)
(bkz. http://www.redensarten-index.de/suche.php)
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
Sağolun, karşılıkların hiçbiri uymuyor. Verdiğiniz adresi bilmiyordum, ileride işime yarayacaktır umarım.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1vagoncu
turtrans
5sarlatan
Alev Ellington
5düzenbaz, köftehor
Semra Maden-Balamir (X)
5aşağıya bakınız
Kalyoncu
3 +1vurguncu, kazanççı, muhtekir, kapatçı. karaborsacı, karapazarcı
Mustafa Er (BSc MA)


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
düzenbaz, köftehor


Explanation:
"köftehor" cocuklari azarlarken kullanilir cogu zaman, fakat bir takim gizli isler cevirene de denilir. aklima gelenler simdilik bunlar...

Semra Maden-Balamir (X)
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vagoncu


Explanation:
vagoncu=Schieber m (Personen, die aufgrund ihrer Beziehungen zu hochgestellten Persönlichkeiten knappe Waren sich aus dem Ausland beschaffen und unter der Hand zu horrenden Preisen verkaufen)
-------
‘Vaybabamcılara’ dikkat edin
Polisin çok sık kullandığı, satırcı, tavlacı, karmanyolacı, muslukçu, vagoncu, kedici gibi terimlerin anlamını merak eden iki polis şefinin beş yıl önce amatörce başladığı araştırma, kitaba dönüştü. (Hürriyet - 25.06.2005)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 39 mins (2006-01-03 11:03:20 GMT)
--------------------------------------------------

Schieber, der; -s, - [zu schieben; 4: vgl. schieben (6), Schiebung]:
1. ...
2. ...
3. ...
4. (ugs.) jmd., der [in wirtschaftlichen Krisenzeiten] unerlaubte, unsaubere Geschäfte macht: Er war keine große Figur auf dem Schwarzmarkt, er war nur ein kleiner Schieber. (Hilsenrath, Nacht 52).
5. (ugs.) dem Onestep ähnlicher einfacher Tanz.



    Reference: http://www.hurriyetim.com.tr/haberler/0,,sid~5@tarih~2003-06...
    Reference: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=hirsiz
turtrans
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu: cok güzel bulmussunuz dogrusu, tebrikler
1 day 10 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vurguncu, kazanççı, muhtekir, kapatçı. karaborsacı, karapazarcı


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 8 mins (2006-01-03 12:31:55 GMT)
--------------------------------------------------

hanutçu

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gülter Beissel: "Vurguncu"ya ben de katýlýyorum.
21 hrs

2 days 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sarlatan


Explanation:
şarlatan

dolandırıcı düzenbaz kimse

Alev Ellington
Native speaker of: Turkish

2 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aşağıya bakınız


Explanation:
„Schieber“, çalıntı eşya satan; dolandırıcı; sahtekar; üçkağıtçı; dubaracı; vagoncu; yalancı; aldatıcı; düzenbaz; karaborsacı; hileli ticaret yapan kimseyi tarif eden ve günlük dilde kullanılan bir deyimdir. Şimdi buradan en uygununu seçmek gibi bir durumla karşı karşıyasınız yani. Kolay gelsin.... :-)
(bkz. http://www.redensarten-index.de/suche.php)


Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Sağolun, karşılıkların hiçbiri uymuyor. Verdiğiniz adresi bilmiyordum, ileride işime yarayacaktır umarım.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search