Zeitguthaben

Turkish translation: çalışma süresi alacağı

15:49 Aug 26, 2019
German to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
German term or phrase: Zeitguthaben
Es besteht Einigkeit, dass Urlaubsansprüche und etwaige Zeitguthaben in Natur eingebracht sind, bzw. eingebracht werden.
Acaba Zeitguthaben ne anlama geliyor bu cümlede?
Pınar Atasoy
Turkey
Turkish translation:çalışma süresi alacağı
Explanation:
Esnek çalışma/zaman modelinde bir işçinin belli bir hesaplama döneminde çalışma süresi hesabı (Zeitkonto) vardır. O hesapta işçinin birikmiş çalışma saatleri kastediliyor (sanırım).
Şu linkte çok iyi anlatılmış: ÇALIŞMA SÜRELERİNİN ESNEKLİĞİ
VE ESNEK ZAMAN MODELİ:
http://www.ceis.org.tr/dergiDocs/2makale.htm

Bence Zeitguthaben deyimi için "çalışma süresi alacağı" denebilir:
https://www.google.com/search?q="çalışma süresi alacağı"&ie=...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-08-26 19:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

Şu linkte "Zeitguthaben" deyimi çok iyi anlatılmış:
http://www.industriewiki.at/wiki/Zeitguthaben
Selected response from:

Dagdelen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4çalışma süresi alacağı
Dagdelen
1 +1Kullanılmamış izinler
Cuma Demir
Summary of reference entries provided
Fazla mesai alacağı
Haluk Erkan

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
çalışma süresi alacağı


Explanation:
Esnek çalışma/zaman modelinde bir işçinin belli bir hesaplama döneminde çalışma süresi hesabı (Zeitkonto) vardır. O hesapta işçinin birikmiş çalışma saatleri kastediliyor (sanırım).
Şu linkte çok iyi anlatılmış: ÇALIŞMA SÜRELERİNİN ESNEKLİĞİ
VE ESNEK ZAMAN MODELİ:
http://www.ceis.org.tr/dergiDocs/2makale.htm

Bence Zeitguthaben deyimi için "çalışma süresi alacağı" denebilir:
https://www.google.com/search?q="çalışma süresi alacağı"&ie=...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-08-26 19:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

Şu linkte "Zeitguthaben" deyimi çok iyi anlatılmış:
http://www.industriewiki.at/wiki/Zeitguthaben

Dagdelen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Çok teşekkür ederim


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Kullanılmamış izinler


Explanation:
Ya da içerideki izinler, ya da birikmiş izinler vb.

Cuma Demir
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in KurdishKurdish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu: Kastedilen tam olarak bu
12 hrs




Reference comments


7 days
Reference: Fazla mesai alacağı

Reference information:
Bence doğrusu budur, geç olsa da...

Haluk Erkan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search