KudoZ home » German to Bulgarian » Law (general)

die eheliche Gemeinschaft aufnehmen

Bulgarian translation: възобновявам съпружеска общност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:die eheliche Gemeinschaft aufnehmen
Bulgarian translation:възобновявам съпружеска общност
Entered by: prevoda4ka

18:00 Feb 3, 2009
German to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: die eheliche Gemeinschaft aufnehmen
Sie ist nicht mehr bereit die eheliche Gemeinschaft mit ihm in Bulgarien aufzunehmen
prevoda4ka
Bulgaria
възобновявам/установявам съпружеска общност
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-02-03 18:05:53 GMT)
--------------------------------------------------

В зависимост от цялостния контекст на текста, може да е и в смъсъла, че тя вече не е готова/съгласна да започне/поднови съпружеския живот с него в България.
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4възобновявам/установявам съпружеска общност
Atanas Dakov
4установявам/възобновявам съпружеската общност (съвместния съпружески живот)
galaya


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
възобновявам/установявам съпружеска общност


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-02-03 18:05:53 GMT)
--------------------------------------------------

В зависимост от цялостния контекст на текста, може да е и в смъсъла, че тя вече не е готова/съгласна да започне/поднови съпружеския живот с него в България.

Atanas Dakov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря на всички!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  C_Metschkaroff: възобновявам!
16 mins
  -> Благодаря!

agree  Ivelina Drakova-Eismann
18 mins
  -> Благодаря!

agree  xxxFidexim: наистина да възобнови, но по-скоро крехката семейна имуществена общност, което в тази адвокатска пледоария скромно е премълчано ;)
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Boika Koceva
14 hrs
  -> Благодаря!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
установявам/възобновявам съпружеската общност (съвместния съпружески живот)


Explanation:
Под "eheliche Gemeinschaft" в немското право се разбира съпружеска общност, но не съпружеска имуществена общност. "Eheliche Gemeinschaft" обозначава задълженията на съпрузите да живеят заедно, за взаимно разбирателство, грижа, сексуалните отношения и т.н. Когато съпрузи живеят разделено за дълъг период от време, между тях няма "eheliche Gemeinschaft", въпреки че имат брак, това може да причина за развод.
Конкретното изречение би следвало да означава "Тя не е готова да възобнови/продължи съпружеската общност (съвместния семеен живот) с него в България."


Example sentence(s):
  • Gründe für Ehescheidung: "die eheliche Gemeinschaft ist aufgehoben"
  • Причини за развод: "общността между съпрузите е разкъсана"
galaya
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian