KudoZ home » German to Bulgarian » Other

Kräuterschnecke

Bulgarian translation: спирала от/за подправки/билки


13:48 Nov 14, 2008
German to Bulgarian translations [PRO]
Other
German term or phrase: Kräuterschnecke
Mischschema zur Belüftung und zur Bepflanzung der Kräuterschnecke
Sevda Ros
Bulgaria
Bulgarian translation:спирала от/за подправки/билки
Explanation:
спирала от/за подправки/билки, билкова спирала

Сигурно може да се измисли нещо по-поетично...


Ръководство за построяване на спирала от подправки (билки)
Спиралата е триизмерна леха. Тя дава възможност върху най-малко пространство да се изпълнят изискванията на растения от различни климатични зони.
Площта на спиралата се увеличава спираловидно, чрез издигаща се нагоре кула, Страничните стени на тази кула се укрепват с камъни, който съхраняват слънчевата топлина и я предават на растенията. Основата на спиралата е едно миниезерце, което допълнително запазва и излъчва топлина.
Тази извиваща се нагоре леха се запълва с различна почва.

Kräuterschnecken oder Kräuterspiralen kennt man schon bereits seit dem Mittelalter.
Bei der Kräuterschnecke handelt es sich um ein dreidimensionales Beet. In der Kräuterschnecke werden dabei Gewürzkräuter angebaut. Die Kräuterschnecke ist dabei eine so genannte permakulturelle Gestaltungsform. Den Standortansprüchen der einzelnen Pflanzen werden auf kleinstem Raum Rechenschaft getragen. Die Spirale der Kräuterschnecke windet sich um einen Steinhaufen kontinuierlich ansteigt.


--------------------------------------------------
Note added at 21 Min. (2008-11-14 14:10:31 GMT)
--------------------------------------------------

www.hausgarten.net/gartenformen/kraeutergarten/aufbau-der-k...
Selected response from:

Veneta Georgieva
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bилкова лехаWilly Obretenov
4спирала от/за подправки/билки
Veneta Georgieva
4Спирала на билките/ билкова спиралаd_kamenova


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Спирала на билките/ билкова спирала


Explanation:
най-краткото описание би било да се уточни спираловидната форма

d_kamenova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
спирала от/за подправки/билки


Explanation:
спирала от/за подправки/билки, билкова спирала

Сигурно може да се измисли нещо по-поетично...


Ръководство за построяване на спирала от подправки (билки)
Спиралата е триизмерна леха. Тя дава възможност върху най-малко пространство да се изпълнят изискванията на растения от различни климатични зони.
Площта на спиралата се увеличава спираловидно, чрез издигаща се нагоре кула, Страничните стени на тази кула се укрепват с камъни, който съхраняват слънчевата топлина и я предават на растенията. Основата на спиралата е едно миниезерце, което допълнително запазва и излъчва топлина.
Тази извиваща се нагоре леха се запълва с различна почва.

Kräuterschnecken oder Kräuterspiralen kennt man schon bereits seit dem Mittelalter.
Bei der Kräuterschnecke handelt es sich um ein dreidimensionales Beet. In der Kräuterschnecke werden dabei Gewürzkräuter angebaut. Die Kräuterschnecke ist dabei eine so genannte permakulturelle Gestaltungsform. Den Standortansprüchen der einzelnen Pflanzen werden auf kleinstem Raum Rechenschaft getragen. Die Spirale der Kräuterschnecke windet sich um einen Steinhaufen kontinuierlich ansteigt.


--------------------------------------------------
Note added at 21 Min. (2008-11-14 14:10:31 GMT)
--------------------------------------------------

www.hausgarten.net/gartenformen/kraeutergarten/aufbau-der-k...

Veneta Georgieva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bилкова леха


Explanation:
Намерих картинка


    Reference: http://magazin.gartenzeitung.com/Informationen-und-Tipps-zum...
Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8