KudoZ home » German to Bulgarian » Tech/Engineering

Schnittstelle

Bulgarian translation: интерфейс


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schnittstelle
Bulgarian translation:интерфейс
Entered by: Maya Todorova

16:35 Dec 12, 2003
German to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Schnittstelle
Schnittstelle

interface (IF)

Schnittstellen bilden die definierte Grenze zwischen zwei Hardware-Einrichtungen, Computern, Datenübertragungseinrichtungen oder logischen Softwareeinheiten. Eine Schnittstelle definiert die Gesamtheit der Festlegungen für die physikalischen Eigenschaften der Schnittstellenleitungen sowie die auf den Schnittstellen ausgetauschten Signale und die Bedeutung der ausgetauschten Signale. Durch sie werden technische Funktionen und/oder administrative Zuständigkeiten bei Geräten und Netzen voneinander abgegrenzt.

Çíàå ëè íÿêîé äàëè íà ïðàêòèêà Schnittstelle âèíàãè ñå ïðåâåæäà êàòî "èíòåðôåéñ" èëè èìà è íÿêàêâà ïî-ëåñíà äóìà?
Maya Todorova
интерфейс
Explanation:
Да, превежда се като "интерфейс", за жалост нямаме българска дума или поне на мен такава не е известна.
Selected response from:

Veneta Georgieva
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на Венета и на всички останали колеги за изказаните мнения!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4интерфейс
Veneta Georgieva
3пресечна точкаElissaveta Toteva


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
интерфейс


Explanation:
Да, превежда се като "интерфейс", за жалост нямаме българска дума или поне на мен такава не е известна.

Veneta Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 490
Grading comment
Благодаря на Венета и на всички останали колеги за изказаните мнения!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Ñúâñåì âÿðíî. Èçðå÷åíèåòî "Eine Schnittstelle definiert die Gesamtheit ... und die Bedeutung der ausgetauschten Signale." å îòëè÷íî îïèñàíèå íà òîâà, êàêâî ïðåäñòàâëÿâà åäèí èíòåðôåéñ.
4 hrs
  -> Áëàãîäàðÿ!

agree  kdinow
5 hrs
  -> Áëàãîäàðÿ!

agree  shabda
17 hrs
  -> Áëàãîäàðÿ!

agree  RUJA
2 days 15 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
пресечна точка


Explanation:
Може и да е пресечна повърхност, но така е в геометрията, машиностроенето и др. по-земни неща, в електротехниката и електрониката си е интерфейс. Освен това, значения на interface от англо-българския политехнически речник: разделителна повърхност; взаимна връзка; взаимодействие; плоскост на разграничаване (геол.); междуфазова повърхност (мин.); контактна повърхност; граница

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 70