International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Czech » Education / Pedagogy

Kursmaterial

Czech translation: materiál pro kurz


06:52 Jul 5, 2007
German to Czech translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Kursmaterial
Material, welches für einen Kurs verwendet wird.

Material used for courses/workshops.
cna07
Czech translation:materiál pro kurz
Explanation:
V češtině to asi nejlépe odpovídá německé předloze - chceme-li usilovat o co nejpřesnější překlad - ale souhlasím s kolegou Weinholdem, že by bylo příznivější, kdyby autor německé předlohy zvolil jako předlohu jiná německá slova, která pan Weinhold uvedl. U svého návrhu překladu však beru také v úvahu, že může jít o "materál", který nemá listinnou povahu: jde-li o kurz vaření, budou to potraviny, jde-li o kurz modelování, pak hlína...
Selected response from:

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Grading comment
thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5učební materiál/ podklady na kurs (nebo ke kurzu)
Klara Hurkova
5kurzovní materiál
René Weinhold
4materiál pro kurzZdenek Mrazek


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
učební materiál/ podklady na kurs (nebo ke kurzu)


Explanation:
Je více možností, jak to přeložit. Ale kurzovní materiál zní trochu nečesky.

Klara Hurkova
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
materiál pro kurz


Explanation:
V češtině to asi nejlépe odpovídá německé předloze - chceme-li usilovat o co nejpřesnější překlad - ale souhlasím s kolegou Weinholdem, že by bylo příznivější, kdyby autor německé předlohy zvolil jako předlohu jiná německá slova, která pan Weinhold uvedl. U svého návrhu překladu však beru také v úvahu, že může jít o "materál", který nemá listinnou povahu: jde-li o kurz vaření, budou to potraviny, jde-li o kurz modelování, pak hlína...

Zdenek Mrazek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8
Grading comment
thanks!

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kurzovní materiál


Explanation:
man würde im Tschechischen jedoch eher einen der folgenden Begriffe verwenden (alle hier im Singular aufgeführt), wobei je nach Zieltext vielleicht eher der Plural zu wählen wäre

učební materiál = Lehrmaterial
výukový materiál = Unterrichtsmaterial
studijní materiál = Studienmaterial

--------------------------------------------------
Note added at 1 day15 hrs (2007-07-06 22:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

obwohl man zwar im Internet Beispiele mit "kurzovní materiál" in diesem Kontext findet, wäre dies, meiner Meinung nach, eine schlechte Lösung, deshalb auch der Vorschlag, einen der anderen von mir angeführten Begriffe zu verwenden, so wie es auch Herr Zdeněk Mrázek vorschlägt

René Weinhold
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  irinaleven
19 mins

disagree  Pavel Dostal: materiály ke kurzu, podklady ke kurzu
1 hr