KudoZ home » German to Czech » History

Liedertafel

Czech translation: sbor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Liedertafel
Czech translation:sbor
Entered by: Jan Hellmann

08:57 Feb 9, 2012
German to Czech translations [PRO]
History / Hugo Gold: Dějiny židů v Plzni
German term or phrase: Liedertafel
In der Liedertafel wurden keine Juden in den Vorstand gevählt. Do vedení chóru???????
Jan Hellmann
sbor
Explanation:
nebo pěvecký sbor

http://choir.askdefine.com/:

Dictionary Definition
choir
Noun

Synonyms, Antonyms and Related Words
Easter sepulcher, Liederkranz, Liedertafel, a cappella, ambry, apse, baptistery, blindstory, chamber chorus, chancel, choral group, choral society, choral symphony,

--------------------------------------------------
Note added at 13 Min. (2012-02-09 09:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

v Čechách se používal i tento výraz bez překladu, např.:

Od roku 1856 ve Vrchlabí začal fungovat spolek pro hudbu s názvem Liedertafel. V roce 1859 se ve ...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrchlabí

nebo:
V každém případě „dýše z nich (což je to hlavní) opravdový slovanský ducha. není to žádný Liedertafel a jsou místa tam, která
Citováno z knihy: VOGEL, Jaroslav, 1894-1970 Leoš Janáček : Život a dílo / Jaroslav Vogel.
(http://moravan.funsite.cz/wiki/index.php?title=Výhružka&redi...
Selected response from:

alpia
Czech Republic
Grading comment
Díky, to pomohlo, hlavn2 ta synonyma
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3pěvecký spolek
jankaisler
3sbor
alpia


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
pěvecký spolek


Explanation:
Liedertafel
Eine `Liedertafel` ist ursprünglich eine Tafelrunde nach dem ideellen Vorbild König Artus oder Arthurs Tafelrunde, eine solche von gleichgesinnten Freunden, `die, verschieden in Beruf und Stellung, einig waren in idealer Gesinnung, besonders in begeisterter Liebe zum Gesang` (vgl. Hermann Kuhlo: G...
Gefunden auf http://de.wikipedia.org/wiki/Liedertafel


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Liedertafel
jankaisler
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jana Jadron: Wikipedia: „…Gesangsvereine unter der Bezeichnung Liedertafel, … Chorvereinigungen im deutschsprachigen Raum…“ http://de.wikipedia.org/wiki/Gesangsverein „Ein Gesangverein ist ein Verein zur Pflege des Gesangs. Er unterhält dazu fast immer ... einen Chor"
20 mins
  -> Dík Jano!

agree  Ivan Šimerka: V jiných případech se Liedertafel nepřekládá, je to jako druh sboru viz Adelaider Liedertafel
49 mins
  -> Dík Ivane!

agree  Ales Horak
4 hrs
  -> Dík Aleši!

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sbor


Explanation:
nebo pěvecký sbor

http://choir.askdefine.com/:

Dictionary Definition
choir
Noun

Synonyms, Antonyms and Related Words
Easter sepulcher, Liederkranz, Liedertafel, a cappella, ambry, apse, baptistery, blindstory, chamber chorus, chancel, choral group, choral society, choral symphony,

--------------------------------------------------
Note added at 13 Min. (2012-02-09 09:11:14 GMT)
--------------------------------------------------

v Čechách se používal i tento výraz bez překladu, např.:

Od roku 1856 ve Vrchlabí začal fungovat spolek pro hudbu s názvem Liedertafel. V roce 1859 se ve ...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrchlabí

nebo:
V každém případě „dýše z nich (což je to hlavní) opravdový slovanský ducha. není to žádný Liedertafel a jsou místa tam, která
Citováno z knihy: VOGEL, Jaroslav, 1894-1970 Leoš Janáček : Život a dílo / Jaroslav Vogel.
(http://moravan.funsite.cz/wiki/index.php?title=Výhružka&redi...

alpia
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Díky, to pomohlo, hlavn2 ta synonyma