KudoZ home » German to Czech » Law (general)

Einsprache erheben

Czech translation: podat odpor (proti trestnímu příkazu)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einsprache erheben
Czech translation:podat odpor (proti trestnímu příkazu)
Entered by: Regina Bisset

14:35 Nov 1, 2013
German to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Rozsudek - trestní řízení - švýcarský trestní zákoník
German term or phrase: Einsprache erheben
vznést námitky proti rozsudku nebo podat odvolání proti rozsudku (soudnímu rozhodnutí) ?
Regina Bisset
Switzerland
podat odpor
Explanation:
"Einsprache/Einspruch"odpor je v č. právu řádný opravný prostředek proti trestnímu příkazu/platebnímu rozkazu - odvolání je řádný opravný prostředek proti rozsudku - odvolání je "Berufung"

"Odpor v právu je jeden z řádných opravných prostředků, uplatnitelný proti vymezeným rozhodnutím, které jsou přes své názvy svou povahou spíše návrhy rozhodujícího orgánu na akceptaci daného rozhodnutí. Včasným použitím odporu pak s nimi adresát daného rozhodnutí vyjadřuje svůj nesouhlas a v řízení je pokračováno, naopak nevyužitím odporu se rozhodnutí stane pravomocným a vykonatelným.

V občanském soudním řízení je odpor opravným prostředkem proti všem typům platebních rozkazů, kromě směnečného nebo šekového, kde jsou jimi námitky. Odpor není nutné nijak odůvodňovat, je ale třeba jej podat do 15 dnů od doručení rozhodnutí (u evropského platebního rozkazu do 30 dnů[1]), jinak bude odmítnut. Včasně podaný odpor způsobí, že platební rozkaz bude v plném rozsahu zrušen a ve věci bude nařízeno jednání, ve kterém se o nároku žalobce standardně rozhodne.[2]

V trestním řízení je odpor zase opravným prostředkem proti trestnímu příkazu."
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
Děkuji (veeelmi opožděně).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1podat odpor
jankaisler
3 +1podat odvolání
Jaroslava Křižková


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
podat odvolání


Explanation:
námitky a odpor se podávají proti platebnímu rozkazu, viz link

http://cs.wikipedia.org/wiki/Opravný_prostředek

Jaroslava Křižková
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 92
Notes to answerer
Asker: Děkuji Vám.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Rieger: V zadání se píše, že se jedná o opravný prostředek proti rozsudku (soudnímu rozhodnutí). Řádným opravným prostředek proti rozsudku je odvolání. Kdyby se však jednalo o trestní příkaz, řádným opravným prostředkem by byl odpor.
1 hr
  -> Děkuju, Pavle. :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
podat odpor


Explanation:
"Einsprache/Einspruch"odpor je v č. právu řádný opravný prostředek proti trestnímu příkazu/platebnímu rozkazu - odvolání je řádný opravný prostředek proti rozsudku - odvolání je "Berufung"

"Odpor v právu je jeden z řádných opravných prostředků, uplatnitelný proti vymezeným rozhodnutím, které jsou přes své názvy svou povahou spíše návrhy rozhodujícího orgánu na akceptaci daného rozhodnutí. Včasným použitím odporu pak s nimi adresát daného rozhodnutí vyjadřuje svůj nesouhlas a v řízení je pokračováno, naopak nevyužitím odporu se rozhodnutí stane pravomocným a vykonatelným.

V občanském soudním řízení je odpor opravným prostředkem proti všem typům platebních rozkazů, kromě směnečného nebo šekového, kde jsou jimi námitky. Odpor není nutné nijak odůvodňovat, je ale třeba jej podat do 15 dnů od doručení rozhodnutí (u evropského platebního rozkazu do 30 dnů[1]), jinak bude odmítnut. Včasně podaný odpor způsobí, že platební rozkaz bude v plném rozsahu zrušen a ve věci bude nařízeno jednání, ve kterém se o nároku žalobce standardně rozhodne.[2]

V trestním řízení je odpor zase opravným prostředkem proti trestnímu příkazu."


    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Odpor_%28pr%C3%A1vo%29
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 619
Grading comment
Děkuji (veeelmi opožděně).
Notes to answerer
Asker: Dotazy se opravdu týkaly dvou rozdílných dokumentů - prvním byl rozsudek (a odvolání), dalším trestní příkaz. Děkuji všem za důkladné vysvětlení pojmů.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Rieger: Pokud jde o trestní příkaz (Strafbefehl), české právo skutečně používá "odpor" (trestní řád, § 314e et seq.).
1 hr
  -> Dík Pavle!

neutral  Jaroslava Křižková: ale vždyť v zadání k této otázce není ani slovo o "trestním příkazu" - ten "Strafbefehl" je úplně jiná otázka
2 hrs
  -> šv. tr. zákoník v titulu - o "Berufung" žádná zmínka