Treuhand

Czech translation: správa cizího majetku (trust)

German term or phrase:Treuhand
Czech translation:správa cizího majetku (trust)
Entered by: jankaisler

16:37 Apr 26, 2018
German to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Treuhand
Překládám textík o historii domu a v něm se vyskytuje věta:
"Das Haus wurde von der Treuhand für einen guten Preis verkauft."

Poradíte mi, jaký český právní termín německému "Treuhand" odpovídá a jak to nejlépe peložit?
Více kontextu k větě v textu není. Nejedná se o právní text.
Dagmar Heeg
Czech Republic
správa cizího majetku (trust)
Explanation:
dle NOZ

"Zcela nový institut v občanském zákoníku představuje správa cizího majetku (trust). Tvůrci zákona se při přípravě těchto partií zákona nechali širokou měrou inspirovat zejména úpravou obsaženou v občanském zákoníku Quebecu."

dříve též důvěrnická/svěřenská správa

Selected response from:

jankaisler
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5správa cizího majetku (trust)
jankaisler
4Úřad pro správu veřejného majetku bývalé NDR (Treuhandanstalt)
Milan Nešpor


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
správa cizího majetku (trust)


Explanation:
dle NOZ

"Zcela nový institut v občanském zákoníku představuje správa cizího majetku (trust). Tvůrci zákona se při přípravě těchto partií zákona nechali širokou měrou inspirovat zejména úpravou obsaženou v občanském zákoníku Quebecu."

dříve též důvěrnická/svěřenská správa




    Reference: http://www.langsoft.cz/Nemecky/Treuhand-Treuhander-Trichter....
    Reference: http://obcanskyzakonik.justice.cz/index.php/vecna-prava/konk...
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 662
Notes to answerer
Asker: Díky za potvrzení mé domněnky!!!


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Úřad pro správu veřejného majetku bývalé NDR (Treuhandanstalt)


Explanation:
"Treuhandanstalt, veřejnoprávní organizace pověřená restrukturalizací původních podniků bývalé Německé demokratické republiky"
"subjekt veřejného práva, který byl kompetentní k provádění privatizace a restrukturalizace podniků z bývalé Německé demokratické republiky"
"privatizační agentura ..."

https://de.glosbe.com/de/cs/Treuhandanstalt

(siehe Diskussion)

Milan Nešpor
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 100
Notes to answerer
Asker: Mockrát děkuju za pomoc!