Außendienst / Vertriebsinnendienst

Czech translation: obchodní zástupce / obchodní referent

German term or phrase:Außendienst / Vertriebsinnendienst
Czech translation:obchodní zástupce / obchodní referent
Entered by: Alena Jílková

06:34 Apr 26, 2018
German to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Management / výroba a prodej strojů
German term or phrase: Außendienst / Vertriebsinnendienst
Jeden Tag sind unsere Außendienstmitarbeiter auf der ganzen Welt unterwegs, um Käufer für unsere Produkte zu gewinnen. Um erfolgreich zu sein, müssen sie dafür viel technisches Wissen mitbringen und auch die Märkte gut kennen. Am Ende von diesem Verkaufsprozess steht dann natürlich die pünktliche Auslieferung der Maschine. All dies können die Kollegen aus dem Außendienst nicht alleine stemmen. All dies können die Kollegen aus dem Außendienst nicht alleine stemmen.

Vetriebsinnendienst bych přeložila jako back office (?)
Máte prosím nějaký návrh pro Außendienst?
Děkuji.
Alena Jílková
obchodní zástupce / obchodní referent
Explanation:
Obchodní zástupci jsou v terénu v přímém kontaktu se zákazníky, jejich hlavním úkolem je přinést do firmy obrat, obchodní referenti vyřizují zakázky z kanceláře. Možná se v novodobé češtině spíše používá pracovník back office apod.
Selected response from:

Lenka Handt
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4obchodní zástupce / obchodní referent
Lenka Handt
3mobilní / interní zaměstnanci
Dagmar Heeg


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mobilní / interní zaměstnanci


Explanation:
Ustálený český pojem neznám, ale napadají mě "mobilní zaměstnanci" nebo "mobilní pracovníci", existuje myslím i pojem "teleworker", který by sedl k tomu navrhovanému "back office".
U "back office" jen pozor, jestli je v češtině takto významově obsazen. V němčině se tento pojem používá také, ale je významově specifikován na účetní oddělení ve finančním sektoru. V češtině netuším...


    https://technet.idnes.cz/kdo-jsou-mobilni-pracovnici-dp7-/notebooky.aspx?c=A020207_5158952_tech-a-trendy-nb
    https://de.wikipedia.org/wiki/Abwicklung_(Finanzmanagement)
Dagmar Heeg
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
obchodní zástupce / obchodní referent


Explanation:
Obchodní zástupci jsou v terénu v přímém kontaktu se zákazníky, jejich hlavním úkolem je přinést do firmy obrat, obchodní referenti vyřizují zakázky z kanceláře. Možná se v novodobé češtině spíše používá pracovník back office apod.

Lenka Handt
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ales Horak: také používám ty obchodní zástupce
12 mins
  -> děkuji, Aleši :-)

agree  Jana Pavlová: U nás ve firmě se také používá pojem "obchodní zástupci" nebo, jak píše Pavel, "vnější služba".
31 mins
  -> Děkuji, Jano :-)

agree  jankaisler
44 mins
  -> Děkuji, Honzo :-)

agree  Dagmar Heeg: V tomhle kontextu trefné. Jinak jsou pojmy "Außen-" a "Innendienst" samozřejmě mnohem širší a nemusí mít s obchodními činnostmi nic společného.
2 hrs
  -> Děkuji, Dagmar :-)