KudoZ home » German to Czech » Sports / Fitness / Recreation

Gesamtumsatz

Czech translation: Celkový energetický výdej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gesamtumsatz
Czech translation:Celkový energetický výdej
Entered by: Edita Pacovska

22:23 Mar 15, 2018
German to Czech translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / rehabilitační přístroj
German term or phrase: Gesamtumsatz
Jedná se o položku v tabulce, která je vyjádřena v kaloriích (resp. kcal). Dále je ještě uveden aktivní výkon ve W. Předem děkuji za Vaši pomoc!
Edita Pacovska
Czech Republic
Celkový energetický výdej
Explanation:
http://sport-attack.net/ernahrung-im-breiten-und-leistungssp...
(TEE bedeutet „total energy expenditure“, also der Gesamtumsatz. BMR ist „basal metabolic rate)

TDEE = TEE. Total (daily) energy expenditure. Celkový denní energetický výdej. BMR. Basal metabolic rate. Bazální metabolismus. REE. Resting energy expenditure. Klidový metabolismus. AEE.
Selected response from:

Dagmar Steidlova
Grading comment
Dášo, mockrát děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Celkový energetický výdej
Dagmar Steidlova
4celkový metabolický výdej
jarda


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Celkový energetický výdej


Explanation:
http://sport-attack.net/ernahrung-im-breiten-und-leistungssp...
(TEE bedeutet „total energy expenditure“, also der Gesamtumsatz. BMR ist „basal metabolic rate)

TDEE = TEE. Total (daily) energy expenditure. Celkový denní energetický výdej. BMR. Basal metabolic rate. Bazální metabolismus. REE. Resting energy expenditure. Klidový metabolismus. AEE.

Dagmar Steidlova
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 36
Grading comment
Dášo, mockrát děkuji!
Notes to answerer
Asker: Děkuji!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
43 mins
  -> díky! .-)

agree  jarda: je to patrně o něco lepší návrh než je ten můj, i když nejde o ustálenou, ale spíše o doslovným překladem přejatou novou terminologii
12 hrs
  -> díky! :-)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
celkový metabolický výdej


Explanation:
celkový metabolický výdej = bazální metabolický výdej + pracovní metabolický výdej
Výklady k těmto pojmům najdete na internetu.


--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2018-03-16 20:55:24 GMT)
--------------------------------------------------

zajímavý materiál je zde:
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
je zde vidět, jak se BMR používá v češtině ve dvou ekvivalentních formách: "bazální metabolický výdej" ale i "bazální metabolický poměr", a to i přesto, že jde o klíčový termín celého pojednání

jarda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji!