KudoZ home » German to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Anlaufscheibenverbund

Danish translation: afstandsskivekombination


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Anlaufscheibenverbund
Danish translation:afstandsskivekombination
Entered by: Susanne Roelands

14:34 Jan 12, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
German term or phrase: Anlaufscheibenverbund
Anlaufscheibenverbund mit Getriebeöl einsetzen. (på en bil)
Susanne Roelands
Belgium
samling af afstandsskiver
Explanation:
Se flg. forklaring til "Anlaufscheibe"

"Gehärtete Passscheiben, die anstelle von normalen Beilagscheiben insbesondere im Getriebebau als Abstandsscheiben zwischen Zahnrädern sowie auf Achsen und Wellen verwendet werden."
hentet herfra:

http://www.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c501246f7/~flNlc3N...

- dvs. "afstandsskive" se f.eks. nedenstående

desværre kan jeg ikke lige i øjeblikket komme på et genialt forslag til oversættelse af "-verbund" - men det må drejer sig vel om en samling eller kombination af skiver, der skal sættes ind i gearet - måske har du selv en tegning el. lign., der hjælper lidt på vej.

held og lykke med det.
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
Tak igen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5trykskiveforbindelse
Allround
3samling af afstandsskiver
Lise Smidth


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
trykskiveforbindelse


Explanation:
Se nedenstående links på henholdsvis tysk og engelsk:




    Reference: http://www.glyco.de/de/Lieferprogramm/Masstabellen_Glycodur/...
    Reference: http://www.glyco.de/en/Lieferprogramm/Measurement_Tables_Gly...
Allround
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
samling af afstandsskiver


Explanation:
Se flg. forklaring til "Anlaufscheibe"

"Gehärtete Passscheiben, die anstelle von normalen Beilagscheiben insbesondere im Getriebebau als Abstandsscheiben zwischen Zahnrädern sowie auf Achsen und Wellen verwendet werden."
hentet herfra:

http://www.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c501246f7/~flNlc3N...

- dvs. "afstandsskive" se f.eks. nedenstående

desværre kan jeg ikke lige i øjeblikket komme på et genialt forslag til oversættelse af "-verbund" - men det må drejer sig vel om en samling eller kombination af skiver, der skal sættes ind i gearet - måske har du selv en tegning el. lign., der hjælper lidt på vej.

held og lykke med det.


    Reference: http://www.auto-tek.fo/DIVERSE/MOTOR.HTM
    Reference: http://www.geocities.com/kreidlerregdk/tekser05.htm
Lise Smidth
Austria
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 62
Grading comment
Tak igen.