Leittechnik

Danish translation: styreteknik

German term or phrase:Leittechnik
Danish translation:styreteknik
Entered by: Randi Stenstrop

13:00 Nov 19, 2006
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Leittechnik
Der Feldbus erlaubt die Fernparametrierung und das Auslesen von Wartungsinformationen, die das Feldgerät selbsttätig an die Leittechnik meldet.
Randi Stenstrop
styreteknik
Explanation:
- er et gæt; men passer det ikke i sammenhængen?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-11-20 14:14:39 GMT)
--------------------------------------------------

Måske kunne det hedde 'styring' - slet og ret.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3styreteknik
NetLynx
3styresystem
Jens Kaestel


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
styresystem


Explanation:
Det ville jeg oversætte det til...
Håber det hjælper dig :-)

Jens Kaestel
Australia
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: 'styresystem' plejer at være til en computer.// Jeg vinder nok ikke gehør, men i mine øren burde det så [knap så mundret] hedde 'styringssystem'.
4 hrs
  -> Det bruges nok mest i forbindelse med computere, men da også andre steder, se f.eks. http://www.m.dk/styresystem. Iøvrigt er de fleste industrielle styresystemer jo udstyret med mikroprocessorer.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
styreteknik


Explanation:
- er et gæt; men passer det ikke i sammenhængen?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2006-11-20 14:14:39 GMT)
--------------------------------------------------

Måske kunne det hedde 'styring' - slet og ret.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 96