KudoZ home » German to Danish » Engineering (general)

Funksteckdosen für Innen / Außen

Danish translation: fjernbetjente stikdåser til indendørs/udendørs brug


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Funksteckdosen für Innen / Außen
Danish translation:fjernbetjente stikdåser til indendørs/udendørs brug
Entered by: Susanne Roelands

14:20 Apr 9, 2008
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Funksteckdosen für Innen / Außen
Fernbedienung auch mit den Funksteckdosen für Innen / Außen kombinierbar
Susanne Roelands
Belgium
fjernbetjente stikdåser til indendørs/udendørs brug
Explanation:
Egentlig er jeg stort set enig med Lise, men efter nærmere eftertanke mener jeg ikke, at stikdåserne i sig selv kan kaldes trådløse, idet de jo er tilsluttet strømnettet. Således er "trådløs" efter min opfattelse lidt misvisende, da den trådløse funktion jo faktisk kun relaterer til, hvordan man kan slå strømmen til og fra.

Selvom der bliver lidt dobbeltkonfekt mht. fjernbetjeningen, ville jeg derfor nok foretrække at bruge "fjernbetjente stikdåser/stik".
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3fjernbetjente stikdåser til indendørs/udendørs brug
Susanne Rosenberg
3trådløse stikdåser til indendørs/udendørs brug
Lise Smidth


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trådløse stikdåser til indendørs/udendørs brug


Explanation:
det må blive til noget i den retning, skulle jeg mene.

Example sentence(s):
  • De kan så inden for basisstationens rækkevidde forsyne et ledningstilkoblet slutapparat via den trådløse stikdåse

    Reference: http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,dk_da_0_15623_rArNrNrN...
    Reference: http://dailyrush.dk/boards/1460/topics/59114/
Lise Smidth
Austria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 159

54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fjernbetjente stikdåser til indendørs/udendørs brug


Explanation:
Egentlig er jeg stort set enig med Lise, men efter nærmere eftertanke mener jeg ikke, at stikdåserne i sig selv kan kaldes trådløse, idet de jo er tilsluttet strømnettet. Således er "trådløs" efter min opfattelse lidt misvisende, da den trådløse funktion jo faktisk kun relaterer til, hvordan man kan slå strømmen til og fra.

Selvom der bliver lidt dobbeltkonfekt mht. fjernbetjeningen, ville jeg derfor nok foretrække at bruge "fjernbetjente stikdåser/stik".


    Reference: http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproducts.asp?PGR_...
    Reference: http://www.minhtpc.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&threa...
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 232
Grading comment
Tak.