KudoZ home » German to Danish » Engineering (general)

eröffnen besondere Gefahrenquellen

Danish translation: skaber særlige farekilder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:eröffnen besondere Gefahrenquellen
Danish translation:skaber særlige farekilder
Entered by: Susanne Roelands

19:29 Nov 6, 2008
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / højtryksrenser
German term or phrase: eröffnen besondere Gefahrenquellen
Der erzeugte hohe Wasserdruck und der Stromanschluss eröffnen besondere Gefahrenquellen.
Susanne Roelands
Belgium
skaber særlige farekilder
Explanation:
der er mange belæg for "farekilde".
Men man kunne selvfølgelig også omskrive lidt, fx: "Når ..... opstår der særlige farekilder" el.lign.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1skaber særlige farekilderRandi Stenstrop
2indebærer særlige faremomenter
Susanne Rosenberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
indebærer særlige faremomenter


Explanation:
eller "udgør en særlig risikokilde/et særligt risikomoment/alvorlige faremomenter" eller noget i den stil.

Jeg mener ikke, at der her ligger noget specielt i "eröffnen", som nødvendigvis skal understreges, dvs. at man efter min opfattelse godt vil kunne bruge et mere gængs udtryk som udgøre/indeholde/indebære el. lign.



    Reference: http://www.mobil1.dk/bilkoersel/raad-om-service-af-bilen/kla...
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 232

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
skaber særlige farekilder


Explanation:
der er mange belæg for "farekilde".
Men man kunne selvfølgelig også omskrive lidt, fx: "Når ..... opstår der særlige farekilder" el.lign.

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Birgitte Eggeling: I betjeningsvejledninger bruger man også "Gefahrenquellen" = "farekilder"
8 hrs