KudoZ home » German to Danish » Engineering: Industrial

Ladehilfsmittel

Danish translation: hjælpemidler til af- og pålæsning


09:34 Dec 21, 2010
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Ladehilfsmittel
Jeg har prøvet med læsseudstyr og lasteudstyr, men det ser ikke rigtigt ud. På linguee.com er der fine konteksteksempler, og her er det oversat til bl.a. "load carriers" og loading equipment" på engelsk (http://www.linguee.com/german-english/translation/ladehilfsm...

Jeg skal bruge oversættelsen til en almensproglig ordbog (Ordbogen.com).
Ane Kristensen
Danish translation:hjælpemidler til af- og pålæsning
Explanation:
Måske ikke helt så elegang som Ediths forslag, men også et brugbart alternativ efter min mening.

vh
lise
Selected response from:

Lise Smidth
Austria
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1hjælpemidler til af- og pålæsning
Lise Smidth
3læssemiddel
Edith Goebel


Discussion entries: 2





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
læssemiddel


Explanation:
Ladehilfsmittel kan ifølge Wikipedia være alt fra bigbags til europaller:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Ladehilfsmittel

Ordet læssemidler bruges f.eks. her:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lng1=da,de&lang=...



Edith Goebel
Works in field
Native speaker of: Danish
The asker has declined this answer

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hjælpemidler til af- og pålæsning


Explanation:
Måske ikke helt så elegang som Ediths forslag, men også et brugbart alternativ efter min mening.

vh
lise

Example sentence(s):
  • Det er derfor vigtigt, at I har egnede hjælpemidler til af- og pålæsning af lastbilerne - og at I bruger hjælpemidlerne.
  • Motoren skal være standset under af- og pålæsning. Dog ikke hvis motoren anvendes til at drive hjælpemidler til af- og pålæsning.

    Reference: http://www.at.dk/Arbejdspladsvurdering/~/link.aspx?_id=02D44...
    Reference: http://www.flex-learn.dk/Default.asp?ID=1020
Lise Smidth
Austria
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Edith Goebel: Ked af at give dig en disagree så kort før jul ;-) Med hjælpemidler menes f.eks. en gaffeltruck eller en kran, noget til at læsse med. Ladehilfsmittel er derimod containere, bigbags, paller osv., altså noget, hvor godset kan være i eller på.
17 hrs