KudoZ home » German to Danish » Environment & Ecology

Pflanzenkläranlage

Danish translation: Rodzoneanlæg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Pflanzenkläranlage
Danish translation:Rodzoneanlæg
Entered by: Randi Stenstrop

20:28 Oct 24, 2005
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Environment & Ecology
German term or phrase: Pflanzenkläranlage
...zur sofortigen Beseitigung von üblen Gerüchen in Abwasser- und Fäkaliensammeltanks, Fettabscheideranlagen, Pflanzenkläranlagen, Klärgruben und Pumpensümpfen.
Randi Stenstrop
Rodzoneanlæg
Explanation:
En "Pflanzenkläranlage" er et anlæg af sumpplanter som f.eks. siv, gennem hvilket spildevandet ledes, således at planterne optager næringsstofferne fra vandet og derigennem renser det (jf. link 1). Det hedder et "rodzoneanlæg" på dansk, sådan et kan man bl.a. se i Odense Zoo (jf. også link 2).
Selected response from:

Jan Eiffert
Grading comment
Tusind tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Rodzoneanlæg
Jan Eiffert
4 +1Rodzoneanlæg
Susanne Rosenberg
3grønt rensningsanlæg
Kaethe Hansen


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Pflanzenkläranlage
grønt rensningsanlæg


Explanation:
iflg. forklaringen i nedenstående link kunne det godt være det, der menes.


    Reference: http://www.ke.dk/portal/page?_pageid=52,75235&_dad=portal&_s...
Kaethe Hansen
Denmark
Native speaker of: Danish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Pflanzenkläranlage
Rodzoneanlæg


Explanation:
En "Pflanzenkläranlage" er et anlæg af sumpplanter som f.eks. siv, gennem hvilket spildevandet ledes, således at planterne optager næringsstofferne fra vandet og derigennem renser det (jf. link 1). Det hedder et "rodzoneanlæg" på dansk, sådan et kan man bl.a. se i Odense Zoo (jf. også link 2).


    Reference: http://www.umweltdatenbank.de/lexikon/pflanzenklaeranlage.ht...
    Reference: http://www.wolsing.dk/biologi/opslag/r/rodzoneanlzg.html
Jan Eiffert
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusind tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: Som du kan se nedenfor, er jeg fuldstændig enig - jeg klikkede på svar-knappen, før jeg så dit svar!
14 mins

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Pflanzenkläranlage
Rodzoneanlæg


Explanation:
Evt. også "rodzonerensningsanlæg" - se de forskellige definitioner...

http://de.wikipedia.org/wiki/Pflanzenkläranlage


    Reference: http://www.wolsing.dk/biologi/opslag/r/rodzoneanlzg.html
    Reference: http://www.kloakviden.dk/rodzoneanlaeg.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Eiffert: Jamen, jeg kan også kun være enig...
3 mins