KudoZ home » German to Danish » Mechanics / Mech Engineering

Stern-Dreieck-Schaltung

Danish translation: stjerne/trekant-kobling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stern-Dreieck-Schaltung
Danish translation:stjerne/trekant-kobling
Entered by: Susanne Rosenberg

13:50 Feb 17, 2006
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / køleanlæg
German term or phrase: Stern-Dreieck-Schaltung
Der Verdichterantriebsmotor wird bei der Betriebsart "1 (Manuell + Manuell)" komplett in Stern-Dreieck-Schaltung hochgefahren und danach wieder abgeschaltet.

Stjerne/trekantskobling? Kan det være noget med, at man kan skifte eller vælge mellem de to koblinger?
Randi Stenstrop
stjerne/trekant-kobling
Explanation:
Der er tale om en skiftekontakt på en 3-faset elmotor til en relativt blød igangsætning. Har 3 stillinger: 0 - stjerneforbundne viklinger {halv kraft} - trekantforbundne viklinger, evt. delta- {fuld kraft = mærkeeffekt}.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stjerne/deltakobling
Terence Ajbro
4stjerne/trekant-koblingNetLynx
5 -1Stjerne-/trekant-tilstandCecilia Gammeltoft-Hansen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stjerne/deltakobling


Explanation:
Er hvad man kalder det hos os.

Terence Ajbro
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Det kunne det også hedde -og gør det også nogle gange på dansk.
2 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Stjerne-/trekant-tilstand


Explanation:
Se link, der er flere af dem


    Reference: http://www.danfoss.com/Denmark/NewsAndEvents/News/Products/M...
Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  NetLynx: Jeg er ikke glad for ordet 'tilstand' her. 'kobling', evt. 'kontakt'. Tilføjelse: oversæt in = med, via {på dette sted; det er meningen}, så går den.
2 hrs
  -> Problemet er, at du ikke kan starte op i en kobling eller kontakt. Derfor "tilstand"

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stjerne/trekant-kobling


Explanation:
Der er tale om en skiftekontakt på en 3-faset elmotor til en relativt blød igangsætning. Har 3 stillinger: 0 - stjerneforbundne viklinger {halv kraft} - trekantforbundne viklinger, evt. delta- {fuld kraft = mærkeeffekt}.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 161