KudoZ home » German to Danish » Other

am Ball bleiben

Danish translation: ikke miste fokuseringen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:am Ball bleiben
Danish translation:ikke miste fokuseringen
Entered by: Randi Stenstrop

18:05 Jul 5, 2008
German to Danish translations [PRO]
Other
German term or phrase: am Ball bleiben
Das Mindpowercenter hilft Ihnen, Motivations- und Wissensdefizite zu überwinden und so immer am Ball zu bleiben.

Det må jo være en hentydning til en eller anden sportsgren, men hvilken?
Randi Stenstrop
holde sig ajour
Explanation:
Duden: "am B. sein, bleiben (ugs.; sich von etw. nicht abbringen lassen; etw. mit Eifer weiterverfolgen)"
Også ret dansk ;-)
Selected response from:

Dr. Birgitte Eggeling
Germany
Grading comment
Tak for Duden-citatet - det bekræftede min anelse!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5holde sig ajour
Dr. Birgitte Eggeling
5to keep up-to-dateLuciano Eduardo de Oliveira


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
to keep up-to-date


Explanation:
Sorry, I can read Danish but I wouldn't dare write in it. :)

Luciano Eduardo de Oliveira
Brazil
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
holde sig ajour


Explanation:
Duden: "am B. sein, bleiben (ugs.; sich von etw. nicht abbringen lassen; etw. mit Eifer weiterverfolgen)"
Også ret dansk ;-)

Example sentence(s):
  • "EU’s sundhedsportal henvender sig til dem, der vil holde sig underrettet om spørgsmål, der vedrører deres sundhed, og dem, der vil holde sig ajour med, hvilke politikker og beslutninger der gælder på europæisk, nationalt og internationalt plan."
  • "Hold dig ajour"

    Reference: http://ec.europa.eu/health-eu/about_da.htm
    Reference: http://www.bibliotek.kk.dk/studerende/brugsanvisning/ajour
Dr. Birgitte Eggeling
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 5
Grading comment
Tak for Duden-citatet - det bekræftede min anelse!