KudoZ home » German to Danish » Tech/Engineering

einweisen

Danish translation: oplære


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:einweisen
Danish translation:oplære
Entered by: Susanne Rosenberg

16:25 Dec 2, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: einweisen
Lassen Sie schulendes, anzulernendes, einzuweisendes oder im Rahmen einer allgemeinen Ausbildung befindliches Personal nur unter ständiger Aufsicht einer erfahrenen Person an der Maschine tätig werden.
Randi Stenstrop
oplæres
Explanation:
schulen, anlernen og einweisen lægger meget tæt op af hinanden i betydning. Hvis du ikke kan komme på noget fornuftigt, kan du "droppe" et af begreberne.
Selected response from:

Per Ehlers
Denmark
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2oplæres
Per Ehlers
4indførexxxlone
4praktikantCecilia Gammeltoft-Hansen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
oplæres


Explanation:
schulen, anlernen og einweisen lægger meget tæt op af hinanden i betydning. Hvis du ikke kan komme på noget fornuftigt, kan du "droppe" et af begreberne.

Per Ehlers
Denmark
PRO pts in pair: 278

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Rosenberg: Forskellige alternativer: personale/medarbejdere under indkøring/oplæring/tillæring/indføring/uddannelse samt elever etc...
4 hrs

agree  Lise Smidth: - eller evt. instruere
15 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
praktikant


Explanation:
bare for at variere lidt.

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 206

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indføre


Explanation:
eller indsætte (i arbejdet)

xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 142