KudoZ home » German to Danish » Tech/Engineering

Vorspannventil

Danish translation: indløbsventil eller forbelastningsventil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vorspannventil
Danish translation:indløbsventil eller forbelastningsventil
Entered by: Lise Smidth

14:58 Dec 3, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Vorspannventil
Manual til en tryreduktionsventil.
"Um eine einwandfreie Funktion zu gewährleisten, muss der Druckraum des Magneten stets mit Hydraulikmedium gefüllt sein, und es muss ein Leerlaufen der Tankleitung verhindert werden. Bei entsprechenden Einbauverhältnissen muss in die Tankleitung ein ***Vorspannventil*** eingebaut werden, das einen ***Vorspanndruck*** von ca. 2 bar gewährleistet."

Undervejs på min søgning er jeg stødt på disse engelske oversættelser af ordet (uden at kunne garantere at de passer)
counter balance valve
pressure make-up valve
pre tension valve

- måske kan det få en klokke til at ringe hos en eller anden?

pft
lise
Lise Smidth
Austria
indløbsventil eller forbelastningsventil
Explanation:
Vorspannband = Indløbsbånd
derfor mit forslag indløbsventil
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Tak for hjælpen til jer begge
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forspændingsventilCecilia Gammeltoft-Hansen
3indløbsventil eller forbelastningsventilHenning Andersen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forspændingsventil


Explanation:
Jeg henholder mig som vanligt til min Bosch-terminologi (som dog bestemt ikke er ufejlbarlig). Forspænding kan jeg finde på Google, dog ikke i sammenhæng med ventil.

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 206

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indløbsventil eller forbelastningsventil


Explanation:
Vorspannband = Indløbsbånd
derfor mit forslag indløbsventil

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 158
Grading comment
Tak for hjælpen til jer begge