KudoZ home » German to Danish » Tech/Engineering

Turmerhöhung

Danish translation: forhøjet tårn


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Turmerhöhung
Danish translation:forhøjet tårn
Entered by: Susanne Rosenberg

10:41 Dec 6, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Turmerhöhung
Aufgrund der Turmerhöhung wird der Schwerpunkt der Maschine in vertikaler Richtung nach oben verschoben.
Randi Stenstrop
På grund af det forhøjede tårn
Explanation:
eller en anden form for omskrivelse,
det er, hvad jeg ville bruge.
Der er ingen grund til at fastholde "ord-for-ord" oversættelse
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2På grund af det forhøjede tårnHenning Andersen
3Tårnforhøjelse
Dan Schioenning Larsen


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Turmerhöhung
Tårnforhøjelse


Explanation:
forhøjelse af tårn
hævning af tårn

Lyder som om, man gør et 'tårn' på en maskine højere, og derved ændrer balancepunktet.

Dan Schioenning Larsen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 33

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
På grund af det forhøjede tårn


Explanation:
eller en anden form for omskrivelse,
det er, hvad jeg ville bruge.
Der er ingen grund til at fastholde "ord-for-ord" oversættelse

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 158

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cecilia Gammeltoft-Hansen
1 hr

agree  Susanne Rosenberg: ja - evt. 'forlængede'
3 hrs