KudoZ home » German to Danish » Tech/Engineering

Näherungsinitiator

Danish translation: berøringsfri føler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Näherungsinitiator
Danish translation:berøringsfri føler
Entered by: xxxlone

15:51 Dec 28, 2003
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Näherungsinitiator
'Ein Näherungsinitiator überwacht ob sich die Verdampferplatte im Gehäuse befindet'
xxxlone
Canada
nærhedskontakt / afstandskontakt
Explanation:
Selv har jeg brugt

afstandskontakt

i flere sammenhænge, det er et sprøgsmål om afstand, før kontakten virker.
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Mange tak for hjælpen, også til Cecilia.
'Nærhedskontakt'førte mig til 'nærhedsføler', men jeg har dog besluttet mig til at bruge udtrykket 'berøringsfri føler' som kom fra en anden kilde.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tilnærmelseskontaktCecilia Gammeltoft-Hansen
3nærhedskontakt / afstandskontaktHenning Andersen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
tilnærmelseskontakt


Explanation:
Brandstetter: Initiator = Näherungsschalter = approach switch

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 206

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nærhedskontakt / afstandskontakt


Explanation:
Selv har jeg brugt

afstandskontakt

i flere sammenhænge, det er et sprøgsmål om afstand, før kontakten virker.

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 158
Grading comment
Mange tak for hjælpen, også til Cecilia.
'Nærhedskontakt'førte mig til 'nærhedsføler', men jeg har dog besluttet mig til at bruge udtrykket 'berøringsfri føler' som kom fra en anden kilde.