International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Dutch » Advertising / Public Relations

Messeplane, Bauwerbeplane

Dutch translation: beursdoeken en steigerdoeken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Messeplane, Bauwerbeplane
Dutch translation:beursdoeken en steigerdoeken
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

18:20 Mar 22, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Advertising / Public Relations / dragers voor buitenreclame
German term or phrase: Messeplane, Bauwerbeplane
Plane is dekzijl, bijv op vrachtwagens. Daar wordt het vaak bedrukt, en de vrachtwagen laat men ook wel eens weg :-)
Maar zijn er voor deze twee specifieke varianten toevalig mooie Nederlandse varianten? Beursdoek? bouwrecamedoek?
Er staat ook nog "Planen Druck" in het rijtje...

Projectje is een pilot ovoor een complete website: nu worden alleen de trefwoorden vertaald, om te zien of er wel op gezocht wordt. Er is dus nog absoluut geen context. In dit geval gaat het dus niet zozeer om de letterlijke vertaling, maar om de hier meest logische zoekterm voor de reclamemaker.
Leo te Braake | dutCHem
beursdoeken en steigerdoeken
Explanation:
Misschien had ik Henk en Joke toch iets te hoog aangeslagen. Hier: http://www.promovlag.nl/index1.html staat het een en ander in goed duidelijke namen (incl. beursdoek).
Voor steigerdoek had ik ze niet direct nodig, en tussen de 1100 googels zit vast wel een autoriteit verborgen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-03-23 00:44:26 GMT)
--------------------------------------------------

zie nu net dat je al een beursdoek had staan...lijkt me een extra goeie reden die te laten staan
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dit heb ik overgenomen. Bedankt voorde bvestiging!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3beursdoeken en steigerdoeken
vic voskuil
3reclamezeil voor beursstand, steigerzeil/afschermzeilJacob Winsemius


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reclamezeil voor beursstand, steigerzeil/afschermzeil


Explanation:
Bij die Messeplane kan ik me een reclamezeil voorstellen dat deel uitmaakt van een beursstand of erboven hangt (van het plafond van een beurshal bijvoorbeeld).
Op de bouw zou een reclamezeil aan een steiger kunnen hangen of aan een bouwhek, vandaar de twee varianten.

Jacob Winsemius
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beursdoeken en steigerdoeken


Explanation:
Misschien had ik Henk en Joke toch iets te hoog aangeslagen. Hier: http://www.promovlag.nl/index1.html staat het een en ander in goed duidelijke namen (incl. beursdoek).
Voor steigerdoek had ik ze niet direct nodig, en tussen de 1100 googels zit vast wel een autoriteit verborgen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-03-23 00:44:26 GMT)
--------------------------------------------------

zie nu net dat je al een beursdoek had staan...lijkt me een extra goeie reden die te laten staan

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 29
Grading comment
Dit heb ik overgenomen. Bedankt voorde bvestiging!