KudoZ home » German to Dutch » Bus/Financial

Vorsorgeversicherung

Dutch translation: ziekte-en pensioensverzekering


18:15 Mar 10, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / verzekeringen
German term or phrase: Vorsorgeversicherung
algemene voorwaarden aansprakelijkheidsverzekering
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:ziekte-en pensioensverzekering
Explanation:
Hoe je het precies moet vertalen weet ik niet, volgens mij kan je het enkel door alle soorten die het bij ons omvat op te sommen. Het is een soort verzekering die zowel ziekteverzekering als pensioensverzekering omvat, eigenlijk gewoon een verzekering die je dekt tegen alle situaties waarin je lange tijd of voor altijd niet meer kan werken.
Bij ons wordt dat opgesplitst in RIZIV en dergelijke maar in Duitsland niet omdat dat daar uit een kas komt. => gezien tijdens mijn studies in Duitsland

Duden: vor|sor|gen <sw. V.; hat>: im Hinblick auf Kommendes im Voraus etw. unternehmen, für etw. sorgen: für schlechte Zeiten v.;

Van Dale Nederlands-Duits: Vor·sor·ge·auf·wen·dung ( die )
kosten, uitgaven gemaakt voor het verkrijgen van uitkeringen in geval van ziekte, invaliditeit enz.
Selected response from:

Els Peleman
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verzekering uit voorzorg
Evert DELOOF-SYS
4 -1ziekte-en pensioensverzekeringEls Peleman


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verzekering uit voorzorg


Explanation:
voorzorg(s)verzekering blijkt eigenlijk niet te bestaan; zullen we dus moeten uitvinden (alhoewel eigenlijk bijna alle verzekeringen uit voorzorg worden gesloten)

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ziekte-en pensioensverzekering


Explanation:
Hoe je het precies moet vertalen weet ik niet, volgens mij kan je het enkel door alle soorten die het bij ons omvat op te sommen. Het is een soort verzekering die zowel ziekteverzekering als pensioensverzekering omvat, eigenlijk gewoon een verzekering die je dekt tegen alle situaties waarin je lange tijd of voor altijd niet meer kan werken.
Bij ons wordt dat opgesplitst in RIZIV en dergelijke maar in Duitsland niet omdat dat daar uit een kas komt. => gezien tijdens mijn studies in Duitsland

Duden: vor|sor|gen <sw. V.; hat>: im Hinblick auf Kommendes im Voraus etw. unternehmen, für etw. sorgen: für schlechte Zeiten v.;

Van Dale Nederlands-Duits: Vor·sor·ge·auf·wen·dung ( die )
kosten, uitgaven gemaakt voor het verkrijgen van uitkeringen in geval van ziekte, invaliditeit enz.


Els Peleman
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  dieter_d: zie Wikipedia "Vorsorgeversicherung"
2808 days