KudoZ home » German to Dutch » Bus/Financial

skontierfaehig

Dutch translation: discontabel, solide


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:skontierfaehig
Dutch translation:discontabel, solide
Entered by: Gideon van Zoest

13:48 May 22, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / handel,economie,boekhouding
German term or phrase: skontierfaehig
handelsterm
Christine Witmer
Netherlands
discontabel, solide
Explanation:
Wanneer een te betalen bedrag vóór de vervaltermijn betaald wordt, kan er korting worden verkregen. Dit bedrag kan dan met het factuurbedrag worden verdisconteerd, ofwel op het te betalen bedrag in mindering worden gebracht.
Selected response from:

Gideon van Zoest
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kortinggerechtigd
Henk Peelen
4discontabel, solide
Gideon van Zoest


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
discontabel, solide


Explanation:
Wanneer een te betalen bedrag vóór de vervaltermijn betaald wordt, kan er korting worden verkregen. Dit bedrag kan dan met het factuurbedrag worden verdisconteerd, ofwel op het te betalen bedrag in mindering worden gebracht.


    Dikke Van Dale
Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 188

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kortinggerechtigd


Explanation:
SAP dictionary:
skontofähiger Betrag = kortinggerechtigd bedrag

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459