KudoZ home » German to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

kurz- und mittelflorige Rollen

Dutch translation: vachtrollen met kort of middellang haar

08:31 Oct 26, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Lacke
German term or phrase: kurz- und mittelflorige Rollen
Besonders eingestellt für den Auftrag mit kurz- oder mittelflorigen Rollen.
Johannes Mueller
Germany
Dutch translation:vachtrollen met kort of middellang haar
Explanation:
Associatieve vertaling van iemand die wel eens een rollertje gebruikt heeft..
of het de precieze term is weet ik niet, ik ben geen schilder.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
goed goed alles best bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1rollen met gladde of ruige fluweelstructuur
Henk Peelen
2vachtrollen met kort of middellang haar
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vachtrollen met kort of middellang haar


Explanation:
Associatieve vertaling van iemand die wel eens een rollertje gebruikt heeft..
of het de precieze term is weet ik niet, ik ben geen schilder.

Leo te Braake | dutCHem
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 47
Grading comment
goed goed alles best bedankt!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rollen met gladde of ruige fluweelstructuur


Explanation:
Internetreferentie:
Voor verf op waterbasis (acryl) op hout of metaal
Voor dit type verf kiest u een roller met een fluweel structuur, te herkennen aan de oranje kleur.


Dikke vandalen (14e editie, net gekocht):
fluweel

flu·weel

het; fluwelen; -tje

(1336-1339) <Oud-Fr. veluel

eerste editie 1864


 


1
·
zachte, glanzende, uit zijde, katoen of wol vervaardigde geweven stof waarvan althans één zijde opstaande draden, noppen of lissen vertoont
1
·
effen, geschoren, geplet, geribd fluweel

2
·
(metonymisch) wat door zachtheid aan fluweel (1) doet denken

het fluweel van haar wangen



3
·
(metonymisch) fluwelen zittingen of kussens
3
·
op fluweel zitten
-
een gemakkelijk leven hebben
-
een onbedreigde positie innemen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik vond 14 op CD ook leuk speelgoed...
4 hrs
  -> eeeh ja, een beetje te veel gekopieerd, zie ik. Inderdaad, er staat veel op, maar ik houd 13 ernaast, want 14 heeft geen retrograde-functie.