KudoZ home » German to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

splatterbilder

Dutch translation: horrorbeelden


08:26 Apr 4, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
German term or phrase: splatterbilder
titeltje van een scene uit een toneelstuk, waarin het nogal veel over foto's, lichamen enz. gaat. De eerste repliek daaronder gaat als volgt:
'Jetzt können Sie endlich ein Foto machen! Schnell, drücken Sie drauf,
sonst glaube ich ja selber nicht, ich glaube es nicht, wenn Sie es nicht aufnehmen!'
Mogelijk 'snapshots', iemand een ander idee ?
webred
Belgium
Dutch translation:horrorbeelden
Explanation:
Splatterbilder wordt normaliter gebruikt voor foto's waar gruwelijke en doorgaans bloederige taferelen op te zien zijn, dus ik zou eerder in de richting van horrorbeelden gaan.
Bij snapshots komt dit aspect niet naar voren...
Google het woord eens!
Succes,
Josephine
Selected response from:

Josephine Yperman
Germany
Grading comment
Dit is wel duidelijk. Bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4horrorbeelden
Josephine Yperman
3splatterfoto'sGosse


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
splatterfoto's


Explanation:
Op Google met het begrip 'splatterfilm' behoorlijk wat Nederlandse hits.

Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
horrorbeelden


Explanation:
Splatterbilder wordt normaliter gebruikt voor foto's waar gruwelijke en doorgaans bloederige taferelen op te zien zijn, dus ik zou eerder in de richting van horrorbeelden gaan.
Bij snapshots komt dit aspect niet naar voren...
Google het woord eens!
Succes,
Josephine


    Reference: http://www.fotocommunity.de/pc/account/myprofile/712352
Josephine Yperman
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dit is wel duidelijk. Bedankt !