KudoZ home » German to Dutch » Construction / Civil Engineering

Schallfuge

Dutch translation: Akoestische voeg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schallfuge
Dutch translation:Akoestische voeg
Entered by: Linda Flebus

13:28 Feb 16, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Schallfuge
De enige context die ik heb is: Schwind- und Schallfuge waarbij ik schijnvoegen heb voor de eerste, maar wat is die tweede voeg? Uit een handleiding voor het plaatsen van gietvloeren.
Linda Flebus
Belgium
Akoestische voeg
Explanation:
term uit de bouwkunde. Geluidsvoeg bestaat niet; voeg is juist om geluidsoverdracht tegen te gaan!
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Dank je wel Freek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1GeluidsvoegTony Vandenborn
4Akoestische voeg
freekfluweel


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Geluidsvoeg


Explanation:
Schallfuge: geluidsvoeg, die voorkomt dat geluid zich over de hele vloer voortplant of zelfs naar de wanden. Overigens: een Schwindfuge is een krimpvoeg.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2012-02-16 13:57:43 GMT)
--------------------------------------------------

Jawel hoor, zie bijv. http://ioff.de/showthread.php?p=33012522

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Had ik ook al bedacht, maar ik vind geen referenties met die term.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen: eens
1 hr

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Akoestische voeg


Explanation:
term uit de bouwkunde. Geluidsvoeg bestaat niet; voeg is juist om geluidsoverdracht tegen te gaan!


    Reference: http://www.4ad.be/page/info/world.php
    Reference: http://www.veit.nl/521351-akoestische-voeg
freekfluweel
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 58
Grading comment
Dank je wel Freek.