KudoZ home » German to Dutch » Economics

Bürokauffrau

Dutch translation: commercieel medewerkster


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bürokauffrau
Dutch translation:commercieel medewerkster
Entered by: plink

19:35 Nov 9, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Economics
German term or phrase: Bürokauffrau
wordt in een advertentie gezocht
plink
commercieel medewerkster
Explanation:
Lijkt mij de beste oplossing.
Hieronder vallen diverse taken, waaronder de administratie. Staat zo ook in van Dale en is in vacaturebanken zo te vinden.
Selected response from:

Judith Verschuren
Grading comment
Danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2administratief medewerker/manager financiën
freekfluweel
4commercieel medewerksterJudith Verschuren
4 -1office medewerkerPaula Molewijk
Summary of reference entries provided
Bürokaufmann/-frau
Kirsten Bodart

Discussion entries: 1





  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
office medewerker


Explanation:
iemand die ondersteunende kantoorwerkzaamheden verricht.


Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: 'Office' is geen Nederlands, en àls het al Nederlands was, dan zou het zonder spatie geschreven moeten zijn. Bovendien ontbreekt het geslacht in de vertaling.
22 hrs

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commercieel medewerkster


Explanation:
Lijkt mij de beste oplossing.
Hieronder vallen diverse taken, waaronder de administratie. Staat zo ook in van Dale en is in vacaturebanken zo te vinden.

Example sentence(s):
  • Bürokaufmann - commercieel medewerker
Judith Verschuren
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Danke

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
administratief medewerker/manager financiën


Explanation:
financieel medewerker/manager

http://www.dict.cc/german-english/Bürokauffrau.html
http://dictionary.reverso.net/german-english/Bürokauffrau

Maar dat kan bij elk Duits bedrijf weer anders liggen. Het beste vragen naar een omschrijving van verantwoordelijkheden.

Ik zie het woord "Diplom." er niet bij staan, dan ga ik ervan uit dat het een vacature voor het middenkader betreft.

--------------------------------------------------
Note added at 14 uren (2013-11-10 10:16:22 GMT)
--------------------------------------------------

"Kaufmännisch" heeft eigenlijk altijd van doen met "commercieel" -->

commercieel medewerker binnendienst

http://www.linguee.de/deutsch-englisch/uebersetzung/kaufmnnis...

https://www.google.nl/search?q=commercieel medewerker binnen...

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag19 uren (2013-11-11 15:17:31 GMT)
--------------------------------------------------

uiteraard in dit geval: commercieel medewerkSTer binnendienst

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kirsten Bodart: manager nu niet, maar administratief medewerker zie ik wel zitten.
20 hrs
  -> Dankjewel!

agree  Roy vd Heijden: commercieel medewerker (zie: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:1...
1 day1 hr
  -> Dankjewel!




Reference comments


21 hrs
Reference: Bürokaufmann/-frau

Reference information:
In Duitsland kun je voor alles een opleiding volgen...

Voor zover ik uit de beschrijving ervan op Wikipedia kan afleiden, gaat het dus gewoon om een opgeleid administratief medewerker die zowat alle administratieve taken kan uitvoeren: tekstverwerking, telefoneren, commerciële documenten zoals mailings opstellen en opsturen, boekhoudingstaken uitvoeren (zoals de balans opstellen) rekeningen opstellen, enz.
Eigenlijk secretariaatswerk, dus (waarvoor in onze contreien ook een opleiding bestaat), maar dan met een formele naam.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCrokaufmann
Kirsten Bodart
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish