KudoZ home » German to Dutch » Education / Pedagogy

der Träger

Dutch translation: het bestuur onder wiens toezicht......


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:der Träger
Dutch translation:het bestuur onder wiens toezicht......
Entered by: Adela Van Gils

19:02 Aug 12, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: der Träger
Het is de verantwoordelijke instantie van een instantie. In dit geval is de instantie een kinderopvang. Ik zoek iets anders i.p.v. "verantwoordelijke instantie" voor Träger.
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
het bestuur onder wiens toezicht......
Explanation:
het bestuur onder wiens toezicht de creche valt/ressorteert
Selected response from:

Zilvergras
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1instantiepapez
3bestuurSophieS
3het bestuur onder wiens toezicht......
Zilvergras
2de wettelijke toezichthouderPaula Molewijk


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
de wettelijke toezichthouder


Explanation:
een kinderopvangcentrale valt altijd onder de toezicht van een ministerie (SZW)

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
der Träger
het bestuur onder wiens toezicht......


Explanation:
het bestuur onder wiens toezicht de creche valt/ressorteert

Zilvergras
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
der Träger
instantie


Explanation:
ik zou het zelf denk ik op verantwoordelijke ( instantie) houden.
Vraag me steeds af of het wel een goed idee is om naar andere formuleringen te zoeken terwijl er eenduidige vertalingen ter beschikking zijn.
Het is immers de schrijver die de formulering bepaald
doeg CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
25 mins

7 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
der Träger
bestuur


Explanation:
Het bestuur staat aan het hoofd van alle organisaties (partij, overheid; =de directie)
Maar een Traeger kan ook een hele stichting of "de gemeente" of de kerk zijn.

SophieS