KudoZ home » German to Dutch » Electronics / Elect Eng

High an Luft

Dutch translation: High uit vloeistof


11:16 Nov 21, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / sensoren
German term or phrase: High an Luft
Uit een beschrijving van een niveausensor: "Am Ausgang erhält man ein digitales Ausgangssignal (High an Luft)".
Ik heb geen flauw idee wat men met dat gedeelte tussen haakjes bedoelt.
Iemand?
leo van bragt
Dutch translation:High uit vloeistof
Explanation:
Een wilde gok: misschien bedoelen dat de uitgang op "High" staat als hij in contact met de lucht is (dus uit de vloeistof).
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Dank je Erik, Henk en ook Leo - het is Leo's suggestie (hoog boven vloeistofpeil) die in de context precies past! Dank je iedereen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2High uit vloeistofErik Boers
2hoog / high / 1 wanneer hij in contact is met lucht
Henk Peelen
3 -1hoog (signaal) naar lucht
Susanne Bittner


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
High uit vloeistof


Explanation:
Een wilde gok: misschien bedoelen dat de uitgang op "High" staat als hij in contact met de lucht is (dus uit de vloeistof).


Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dank je Erik, Henk en ook Leo - het is Leo's suggestie (hoog boven vloeistofpeil) die in de context precies past! Dank je iedereen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Oh, nu snap ik dat je met "dus uit de vloeistof" bedoelt dat de sensor geen contact meer maakt met de vloeistof.
2 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: inderdaad, maar misschien Buiten DE vloeistof, of Boven vloeistofpeil. Dit laatste is natuurlijk functie-verwant...
7 hrs

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
hoog (signaal) naar lucht


Explanation:
Een digitale sensor geeft als uitgang of hoog of laag (bv. 5 V en 0 V). Dus bij deze sensor gaat een hoog uitgangssignaal aan een (pers-)luchttoestel. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: Een niveausensor stelt vast hoe hoof de faseovergang van vloeistof (of vaste stof!) naar lucht zit. Wat er met het signaal vervolgens gebeurt is een slag in de lucht... :-)
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hoog / high / 1 wanneer hij in contact is met lucht


Explanation:
Heee, Leo leeft nog!

Ik weet het, dezelde opvatting als Erik, maar een andere "toepassing": ik denk dat de sensor een 1 afgeeft wanneer de sensor geen contact maakt met vloeistof, en een 0 wanneer hij wel contact maakt met vloeistof.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: ik was absoluut niet ziek of kwijnend...
4 hrs
  -> ik was bang dat ik Leo van bragt van zijn stuk had gebragt (buiten ProZ).