International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Reparaturschichten

Dutch translation: tijdens onderhoudsbeurten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reparaturschichten
Dutch translation:tijdens onderhoudsbeurten
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

11:14 Feb 15, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / organisation of machine maintenance
German term or phrase: Reparaturschichten
Die Reparatur und Instandsetzung der Maschine / Anlage ist in den Reparaturschichten durchzuführen.

Ik vermoed dat de machine niet echt continu in bedrijf wordt gehouden, maar bv 16 uur of 3 dagen, en dat dan een of meer roosterdiensten zijn ingeruimd voor de reparatieploeg van de TD. Maar ik ken dit type bedrijfsavoering niet van nabij, en ik vraag me af hoe zoiets in het nederlands heet.
Leo te Braake | dutCHem
niet tijdens normaal bedrijf
Explanation:
komt naar mijn idee meer in de richting van wat ze bedoelen, los van hoe men dat dan organiseert

bij een papiermachine (nog wat groter dan jouw breker) noemen ze dat een (geplande) stop
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
De proofreader kwam met "tijdens onderhoudsbeurten", dat lijkt hier nogal op qua intentie.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Onderhoudsdienst/ -ploeg/ -shift
Roeland
3 +1niet tijdens normaal bedrijfHarry Borsje


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
niet tijdens normaal bedrijf


Explanation:
komt naar mijn idee meer in de richting van wat ze bedoelen, los van hoe men dat dan organiseert

bij een papiermachine (nog wat groter dan jouw breker) noemen ze dat een (geplande) stop

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 102
Grading comment
De proofreader kwam met "tijdens onderhoudsbeurten", dat lijkt hier nogal op qua intentie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: geplande onderhoudsstop is de juiste term. Dit onderhoud is altijd gepland. Als het curatief is noemen ze dit een reparatiestop.
4 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Onderhoudsdienst/ -ploeg/ -shift


Explanation:
Inderdaad een aparte "shift" voor onderhoud en reparatie, bijvullen van tanks en voorraden verbruiksmateriaal etc. Bij Philips, waar ik werkte toen ik nog niet bang was vor vuile handen, heette dat overigens "Wartungsschicht".

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Lijkt me best mogelijk; bijvoorbeeld tussen 7:00 tot 23:00 uur twee productieploegen en tussen11:00 en 07:00 uur een repratieploeg
13 mins

agree  Els Peleman
44 mins

agree  avantix
1 hr