KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

abgewandt

Dutch translation: van het [lichaam] af


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:abgewandt
Dutch translation:van het [lichaam] af
Entered by: Susanne Roelands

15:58 Nov 29, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: abgewandt
Sicheren Stand einnehmen und Motorgerät so führen, dass die Schneidmesser immer vom Körper abgewandt sind. (Heckenschere)
Susanne Roelands
Belgium
van het [lichaam] af
Explanation:
Volgens gaat het er hier om dat het gereedschap zo gebruikt wordt dat de messen van het lichaam af snijden. Wat dat met de heggenschaar te maken heeft, weet ik niet...
Selected response from:

Koen van Gilst
Netherlands
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(van het lichaam) afgewend
ritz mollema
3 +1van het [lichaam] af
Koen van Gilst


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
van het [lichaam] af


Explanation:
Volgens gaat het er hier om dat het gereedschap zo gebruikt wordt dat de messen van het lichaam af snijden. Wat dat met de heggenschaar te maken heeft, weet ik niet...

Example sentence(s):
  • Snij altijd van het lichaam af om verwondingen te voorkomen.
Koen van Gilst
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Het is inderdaad verstandig om het handvat vast te houden en met de messen te knippen ipv andersom.
2 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(van het lichaam) afgewend


Explanation:
De snijkant dient van het lichaam afgewend te zijn - anders bestaat er gevaar


    Reference: http://uitmuntend.de/woerterbuch/abgewandt/
ritz mollema
Malta
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4