KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Inbetriebnahmeingenieur

Dutch translation: Inbedrijfsteller


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Inbetriebnahmeingenieur
Dutch translation:Inbedrijfsteller
Entered by: Robert Rietvelt

15:30 Sep 21, 2011
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Krachtcentrale
German term or phrase: Inbetriebnahmeingenieur
Staat in de CV van de man. Hoe noemen wij deze baan?
Robert Rietvelt
Inbedrijfsteller
Explanation:
Heel simpel (het woord dan).
Ben er een paar keer bij op bezoek geweest, bij een inbedrijfstelling.


--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-09-22 15:15:24 GMT)
--------------------------------------------------

@Asker: Dit werk wordt vaak gedaan door MTS'ers en HTS'ers (Ing). Ik mag zelf ook Ing. voor mijn naam zetten. Lekker ouderwets en degelijk. Ing. titels worden al heel lang niet meer verstrekt. Werkt een inbedrijfsteller in een Engelstalige omgeving dan heet hij "commissioning engineer". Waarbij het engineer zowel een technicus als een ingenieur kan betekenen. Voor de rest moet je het zelf maar weten.
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
Ik geloof je helemaal.
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Inbedrijfsteller
Wouter van Kampen
3inbedrijfstellingstechnicus
Roeland


Discussion entries: 1





  

Answers


17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inbedrijfstellingstechnicus


Explanation:
Ik ben dat bij een proeflezing wel eens tegengekomen (bij een handleiding van Siemens), er zijn wat google hits maar het doet wat Vlaams aan.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Inbedrijfsteller


Explanation:
Heel simpel (het woord dan).
Ben er een paar keer bij op bezoek geweest, bij een inbedrijfstelling.


--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2011-09-22 15:15:24 GMT)
--------------------------------------------------

@Asker: Dit werk wordt vaak gedaan door MTS'ers en HTS'ers (Ing). Ik mag zelf ook Ing. voor mijn naam zetten. Lekker ouderwets en degelijk. Ing. titels worden al heel lang niet meer verstrekt. Werkt een inbedrijfsteller in een Engelstalige omgeving dan heet hij "commissioning engineer". Waarbij het engineer zowel een technicus als een ingenieur kan betekenen. Voor de rest moet je het zelf maar weten.


    Reference: http://www.indeed.nl/Inbedrijfsteller-vacatures
Wouter van Kampen
Thailand
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik geloof je helemaal.
Bedankt
Notes to answerer
Asker: Kan zijn, maar ik weet het niet... Het klinkt inderdaad erg simpel voor iemand (een ingenieur) die een heftige technische opleiding heeft gevolgd.