KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

AW Kühlung

Dutch translation: koeling van de werkwalsen


13:59 Feb 3, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: AW Kühlung
Context:

Vor Demontage eines Pilotventiles muss zuerst die enprechende Walzölkammer im Balken entleert werden.
Hierzu sind im Vorfeld die Pumpen ab- und die Ventile drucklos zu schalten.
An beiden Seiten eine ***AW Kühlung*** und Hot Edge.

Ik kan hiervoor nergens een goede vertaling of uitleg vinden.
Is iemand dit al eens tegengekomen?

Bij voorbaat dank.
Judith Verschuren
Dutch translation:koeling van de werkwalsen
Explanation:
'AW' zou hier misschien de afkorting kunnen zijn 'Arbeitswalzen'.
Selected response from:

Roy vd Heijden
Belgium
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1Buitenwandkoeling
Henk Peelen
2koeling van de werkwalsenRoy vd Heijden
2Koelmantel
Leo te Braake | dutCHem


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Buitenwandkoeling


Explanation:
AW is meestal Aussenwand, maar ik ken deze situatie niet.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen: eens
18 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Koelmantel


Explanation:
Dit is een term die in de procesindustrie gebruikt wordt voor een gekoeld/verwarmd vat of buis.
Maar of het hier toepasbaar is kan ik door gebrek aan context niet beoordelen

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 111

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roy vd Heijden: 'An beiden Seiten'?
20 hrs

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
koeling van de werkwalsen


Explanation:
'AW' zou hier misschien de afkorting kunnen zijn 'Arbeitswalzen'.

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 57
Grading comment
dank